Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Normgivaren

Ny medlem
Jag fick Priority Pass automatiskt till huvudkortet, men inte till extrakortet. Jag har försökt att registrera via denna länk, men utan resultat (säger att det är ett ogiltigt kortnummer). https://iforms.americanexpress.com/iFormsSecure/un/iforms.do?cuid=pp_sv_SE&evtsrc=link&evttype=0

Jag har även försökt ange kortnumret i Priority Pass-appen, utan framgång.

Igår tog jag kontakt med Amex kundtjänst via chatten. De hävdar att Priority Pass inte länge ges till extrakort, och att det ska ha gått ut ett mail om detta? Det är inget jag sett, och det står fortsatt så här på hemsidan:
"Fri tillgång till över 1 600 lounger världen över med American Express Global Lounge Collection®. Gäller för dig som Platinum-medlem och Platinum extrakortmedlem inklusive en gäst vardera, varje gång."

Stämmer det kundtjänst påstår, eller skjuter de från höften som vanligt? Hur går jag isf till vida för att få mitt Priority Pass....

• Gilla
Reactions: Gus
Jag fick Priority Pass automatiskt till huvudkortet, men inte till extrakortet. Jag har försökt att registrera via denna länk, men utan resultat (säger att det är ett ogiltigt kortnummer). https://iforms.americanexpress.com/iFormsSecure/un/iforms.do?cuid=pp_sv_SE&evtsrc=link&evttype=0

Jag har även försökt ange kortnumret i Priority Pass-appen, utan framgång.

Igår tog jag kontakt med Amex kundtjänst via chatten. De hävdar att Priority Pass inte länge ges till extrakort, och att det ska ha gått ut ett mail om detta? Det är inget jag sett, och det står fortsatt så här på hemsidan:
"Fri tillgång till över 1 600 lounger världen över med American Express Global Lounge Collection®. Gäller för dig som Platinum-medlem och Platinum extrakortmedlem inklusive en gäst vardera, varje gång."

Stämmer det kundtjänst påstår, eller skjuter de från höften som vanligt? Hur går jag isf till vida för att få mitt Priority Pass....
Ring dom så hjälper dom dig att lägga till det

Tidigare fanns en länk i checklistan i Amex Experiences där man kunde anmäla extrakortsmedlemmen men den fungerade inte. Testade i ett par veckor och sedan var den borta. Samma text om att det skulle komma ett mail automatiskt efter några veckor fanns även för extrakortsmedlemmen men det dök ju aldrig upp något. Det var då jag chattade med Amex och de löste det på några minuter. Det dök även upp ett mail ett par dagar senare, förutom att jag redan hade fått PP-numret i chatten. Möjligen kan extrakortsmedlemmen ordna det själv i chatten.

Kanonbra intiativ! Har själv prövat länken tidigare för min sambos extra amex gold, nu har vi inte behövt använda PP när vi har rest men nån gång kommer det till nytta

Jag ringde precis kundtjänst. Enligt henne så har detta ändrats den 22 januari, och jag ansökte om kortet den 28 januari, så jag kan inte få det till extrakortet. Det ska framgå av villkoren för kortet...

Jag ringde precis kundtjänst. Enligt henne så har detta ändrats den 22 januari, och jag ansökte om kortet den 28 januari, så jag kan inte få det till extrakortet. Det ska framgå av villkoren för kortet...
Men vafan. Tur att jag fick det till extrakortet innan. Detta är en väldigt stor nedgradering av en av förmånerna som gör att kortet blir mycket mindre värt. Varför ska de hålla på och ändra hela tiden? :(

Vad händer då om man vill ta bort Points Plus? Den tjänsten hanteras ju på samma sätt som byte av kort.

Edit:
Stämmer detta verkligen? Se bifogade text från ansökningssidan https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/platinum-card/
Screenshot_20250219_093221_Chrome.jpg

Last edited:
Toppen