Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

NotRyan

Medlem
Har Betalo ändrat sin app så att det inte går att ange betaldatum för räkningen? Det gick ju tidigare på deras hemsida, men den är ju slaktad från den funktionen numera. Väldigt irriterande. Tänker närmast på den kommande kampanjhelgen 27-29 sep. Hade tänkt lägga in kommande 3 månadshyror plus några andra räkningar under fredag-lördag (backend är SAS MC).
Billhop verkar lida av samma problem på nätet. Anger betaldag den 27 och får info om att betalning dras redan den 23:e. Anger jag 30:e istället så blir det den 24:e.
Ja Betalo tog bort scheduleringsfunktionen i februari när hemsidan stängdes. På Billhop kan du ändra betaldatum.
Amex dras 4 dagar före och MC/Visa 2 dagar före, så lägg in dom tidigare än så.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Verkar inte stämma. På billhop angav jag 27:e och fick 23:e (MC), provade ändra till 30:e och fick 24:e.

Hursomhelst så skulle jag, om jag ville pricka in en kampanj som MC dubbla poäng, välja att inte lägga in räkningarna i förväg, utan att faktiskt registrera dem den 27:e och be att de skulle betalas så snart som möjligt. Det känns som säkraste sättet att garantera att pengarna dras från ditt kort rätt dag.
 
Hursomhelst så skulle jag, om jag ville pricka in en kampanj som MC dubbla poäng, välja att inte lägga in räkningarna i förväg, utan att faktiskt registrera dem den 27:e och be att de skulle betalas så snart som möjligt. Det känns som säkraste sättet att garantera att pengarna dras från ditt kort rätt dag.

Hur "ber" man om att de ska betalas så snart som möjligt :) ?
 
Ta det lite försiktigt med Betalo-betalningar. Fick mitt SEB SAS Mastercard spärrat i veckan då jag lagt in en betalning via Betalo. Hade fastnat i någon kontroll och efter ett samtal från kreditavdelningen hos SEB fick jag kortet upplåst igen med villkor att det skulle avslutas om jag använde den typen av tjänster igen. Inte precis vad jag ville ha inför dubbla poäng-perioden.
 

NotRyan

Medlem
Ta det lite försiktigt med Betalo-betalningar. Fick mitt SEB SAS Mastercard spärrat i veckan då jag lagt in en betalning via Betalo. Hade fastnat i någon kontroll och efter ett samtal från kreditavdelningen hos SEB fick jag kortet upplåst igen med villkor att det skulle avslutas om jag använde den typen av tjänster igen. Inte precis vad jag ville ha inför dubbla poäng-perioden.
Det förvånar mig inte. Sådär har SEB Kort hållit på förut...
 
Ta det lite försiktigt med Betalo-betalningar. Fick mitt SEB SAS Mastercard spärrat i veckan då jag lagt in en betalning via Betalo. Hade fastnat i någon kontroll och efter ett samtal från kreditavdelningen hos SEB fick jag kortet upplåst igen med villkor att det skulle avslutas om jag använde den typen av tjänster igen. Inte precis vad jag ville ha inför dubbla poäng-perioden.

Tack för den varningen. Eftersom det inte går att ange datum så är den vägen ändå stängd för min del. Ska försöka med Billhop igen i slutet av veckan.
 
Toppen