Senaste nytt

Boka konferensrum på nätet?

Morgan

Medlem
Jag behöver ibland tillgång till mötesrum på olika ställen i Sverige, främst nära Stockholm C, och slås av hur komplext det oftast är att boka. Man måste ringa/fylla i formulär för att någon sen manuellt ska återkomma med ett förslag, sen ska det faktureras manuellt o.s.v.

Missar jag något? Finns det någon enkel tjänst där man som företag kan bli medlem eller liknande och boka lediga rum på samma sätt som att man bokar hotellrum? Är inte ute efter hela "kontorshotell-kittet" utan bara boka mötesrum när/där behov uppstår.

Det handlar alltså inte om "konferens med 300 deltagare med frukost, lunch, snittar och underhållning" utan "mötesrum för 6 personer i 5 timmar, max 10 minuters promenad från Stockholm C, gärna tillgång till kaffemaskin".

Provat Convendum? Finns ett antal att välja på inom 10 minuters promenad från Stockholm C.

Tycker det fungerat ypperligt att boka själv direkt på nätet utifrån de specifika behov jag haft vid givet tillfälle.

Jag behöver ibland tillgång till mötesrum på olika ställen i Sverige, främst nära Stockholm C, och slås av hur komplext det oftast är att boka.
Regus har ett kontorshotell på Mäster Samuelsgatan, i princip över gatan från Stockholm C. Där hyrde jag själv in mig för ett par år sedan. De erbjuder olika varianter av ”gratismedlemskap” där man blir fakturerad för de timmar/rum som man använder. Fint kök och fullt acceptabel kaffemaskin också.

Regus har ett kontorshotell på Mäster Samuelsgatan, i princip över gatan från Stockholm C. Där hyrde jag själv in mig för ett par år sedan. De erbjuder olika varianter av ”gratismedlemskap” där man blir fakturerad för de timmar/rum som man använder. Fint kök och fullt acceptabel kaffemaskin också.

Regus tar betalt för precis allt.
Det sitter numera kortläsare på kaffet berättade min kollega. 15kr kostar en kopp. Helt sjukt.

Toppen