Vi bokade en resa till Thailand med Thai air via SAS Eurobonus. Hemsidan fungerade inte när vi skulle boka så vi fick ta det via telefon och vid den tidpunkten så fanns det inte någon business class biljett på hemresan och vi pratade lite om det och valde att boka ändå eftersom det gick att boka om upp till 24 timmar innan avgång.
Nu hittade vi plats på ett direktflyg i business class och jag försökte boka om i slutet av förra veckan men fick då till svar att det inte gick eftersom utresan redan varit. Jag vart måttligt glad då vi vid bokningen att blivit upplysta om att det gick att boka om. Jag ringde igen idag och då var det en snäll kille som pusslade lite fram och tillbaka och lyckades boka om biljetterna, vi fick uppdatering på hemsidan och kunde välja stolar och det drogs poäng från eurobonuskontot, allt såg bra ut.
Tills för en timme sedan då hade man bokat tillbaka till dom gamla biljetterna. Jag har ju förstått att man normalt inte ska kunna boka om biljetterna på en staralians bonusresa efter 24 timmar innan utresan skett men nu hade vi ju fått andra uppgifter och därav också bokat biljetterna.
Givetvis ringde jag tillbaka till SAS och där fick jag prata med en herre som sa att om Eurobonus gruppen sagt nej går det inte att ändra. Det finns inget sätt för en kund att kontakta dom och förklara situationen. Det enda vi kunde göra sa han var att om agenten lovat oss så skulle dom titta på det och kompensera oss men först efter resan är över dvs när skadan redan har skett trots att dom nu har typ 2 veckor på sig att hindra att skadan sker. Det var helt omöjligt att resonera med denna herre och han skylde bara på regler mm.
Men att inte kunna få tala med någon som kan ta ett beslut eller agera i frågan känns väldigt dåligt, inte riktigt där här med att kundens åsikt är väldigt viktig oss (SAS) osv.
Finns det något sätt man kan fixa det här på innan det är försent? Flyg som nu är bokat är 4 Juli och det vi ville boka om till går 1 Juli.
Nu hittade vi plats på ett direktflyg i business class och jag försökte boka om i slutet av förra veckan men fick då till svar att det inte gick eftersom utresan redan varit. Jag vart måttligt glad då vi vid bokningen att blivit upplysta om att det gick att boka om. Jag ringde igen idag och då var det en snäll kille som pusslade lite fram och tillbaka och lyckades boka om biljetterna, vi fick uppdatering på hemsidan och kunde välja stolar och det drogs poäng från eurobonuskontot, allt såg bra ut.
Tills för en timme sedan då hade man bokat tillbaka till dom gamla biljetterna. Jag har ju förstått att man normalt inte ska kunna boka om biljetterna på en staralians bonusresa efter 24 timmar innan utresan skett men nu hade vi ju fått andra uppgifter och därav också bokat biljetterna.
Givetvis ringde jag tillbaka till SAS och där fick jag prata med en herre som sa att om Eurobonus gruppen sagt nej går det inte att ändra. Det finns inget sätt för en kund att kontakta dom och förklara situationen. Det enda vi kunde göra sa han var att om agenten lovat oss så skulle dom titta på det och kompensera oss men först efter resan är över dvs när skadan redan har skett trots att dom nu har typ 2 veckor på sig att hindra att skadan sker. Det var helt omöjligt att resonera med denna herre och han skylde bara på regler mm.
Men att inte kunna få tala med någon som kan ta ett beslut eller agera i frågan känns väldigt dåligt, inte riktigt där här med att kundens åsikt är väldigt viktig oss (SAS) osv.
Finns det något sätt man kan fixa det här på innan det är försent? Flyg som nu är bokat är 4 Juli och det vi ville boka om till går 1 Juli.