Senaste nytt

British Airways Visa

doc

Medlem
Ja och ingen ringde upp mig idag som de lovat från EnterCard. Nåja, får se om de ringer i veckan. Annars blir tonen mindre trevlig i mitt nästa telefonsamtal som blir i nästa vecka.
 

Concorde

Founding Member
Entercard outsourcar till Indien. Knappast förbättringar att vänta.
Ni som jobbar med IT vet vad jag menar.

Hur vet du detta? Om det stämmer är en källa att föredra. Enligt info jag tagit del av från källa högt inom Entercard är så inte fallet. Har varit tal om det, men blev ej av, tack och lov.
 

JensE

Medlem
Fick precis ett samtal från ett företag som gjorde en kundundersökning för BA Visas räkning. Jag var tydlig med vad jag tyckte. Dock verkade undersökningen mest vara inriktad på diverse mer eller mindre intressanta tjänster de vill utveckla i samband med kortet. De kan ju börja med att försöka få ordning på de tjänster de har!

/Christian

Fick också detta samtal idag. Fick mycket ris av mig med.
 

Homer

Medlem

Homer

Medlem
Hur vet du detta? Om det stämmer är en källa att föredra. Enligt info jag tagit del av från källa högt inom Entercard är så inte fallet. Har varit tal om det, men blev ej av, tack och lov.

Pressrelease från Entercard

13 september 2011

Capgemini has entered a five-year partnership with EnterCard to support and provide maintenance and development services to rapidly deliver new innovative products to the market and to continue growth in the Nordic region.

The EUR 30 million agreement will cover services using Capgemini's global delivery model Rightshore, and expertise in India to all EnterCard's business in Norway, Sweden and Denmark.

Capgemini to provide IT maintenance and development services to EnterCard - EnterCard
 

Knucket

Medlem
Nu fattas det bara att de outsourcar kundtjänst till Indien också :)

Undrar om det skulle bli sämre? Mailade om min felaktigt utställda voucher 3 april. Fick svar 10 april att det skulle kollas upp med chefen och sedan återkomma. Mailade 16/4 utan någon respons. Ringde idag 26 april och frågade efter killen som svarat på mitt mail. Han satt i telefon, men tjejen tog mitt nummer och sa att han skulle återkomma. Naturligtvis ringde han INTE tillbaka. Jag undrar hur detta bolag lyckas göra det mesta fel?

En timme senare blir jag uppringd av en kvinna som ville ställa några frågor om mitt Brittisk Airwais (Hon var trevlig, men hade otroligt svårt att säga British) Visa kort. Kan säga att dom inte fick direkt höga poäng från mig.
 

Dr. Miles

Expert
Fugerande ICC(Indian Call Centre) är bättre än icke-fungerande svensktalande kundtjänst.
Sedan finns det alltid risk att vi får icke fungerande ICC...
 

Homer

Medlem
Fugerande ICC(Indian Call Centre) är bättre än icke-fungerande svensktalande kundtjänst.
Sedan finns det alltid risk att vi får icke fungerande ICC...

Eftersom konton och kontoutdrag är på svenska är det nog stor risk att det skulle bli ändå sämre med
personal som inte kan svenska.
 
Toppen