Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mikael04

Ny medlem
Hej, jag har stött på ett problem när jag ska boka min första bonusresa. Min 241 syns inte på SAS.se
Hur ska jag gå till väga?

Mvh
 

MalinMa

Medlem
Hej!
Har en 2-4-1 och 330.000 eurobonuspoäng. Tanken är att göra en trevlig business class resa till solen i januari med hela familjen (2vuxna, 2 barn, 14 och 10 år) om möjligt. Det jag lyckats hitta så långt är ARN-PKT med Thai. Dock förstår jag inte riktigt hur många poäng en tor i business class "kostar"? Vet ni var jag kan hitta den informationen?
Ni som är rutinerade kanske hade gjort något annat för dessa poäng?
 

Impendill

Medlem
Hej!
Har en 2-4-1 och 330.000 eurobonuspoäng. Tanken är att göra en trevlig business class resa till solen i januari med hela familjen (2vuxna, 2 barn, 14 och 10 år) om möjligt. Det jag lyckats hitta så långt är ARN-PKT med Thai. Dock förstår jag inte riktigt hur många poäng en tor i business class "kostar"? Vet ni var jag kan hitta den informationen?
Ni som är rutinerade kanske hade gjort något annat för dessa poäng?

Vart ligger PKT?
Du hittar poöngtabeller på SAS hemsida. Du kan googla SAS star alliance awardchart så hittar du.

140.000 poäng per person till Asien i C
 

Glenn E

Medlem
Hej!
Har en 2-4-1 och 330.000 eurobonuspoäng. Tanken är att göra en trevlig business class resa till solen i januari med hela familjen (2vuxna, 2 barn, 14 och 10 år) om möjligt. Det jag lyckats hitta så långt är ARN-PKT med Thai. Dock förstår jag inte riktigt hur många poäng en tor i business class "kostar"? Vet ni var jag kan hitta den informationen?
Ni som är rutinerade kanske hade gjort något annat för dessa poäng?
Du behöver nu 420000 poäng till HKT (som jag tror du menade, Phuket) med 1 st 2-4-1 voucher och 4 personer.
Skaffa en voucher till och åk nästa år så kommer du ner till 280000 poäng.
 

RickardG

Medlem
Hej!
Har en 2-4-1 och 330.000 eurobonuspoäng. Tanken är att göra en trevlig business class resa till solen i januari med hela familjen (2vuxna, 2 barn, 14 och 10 år) om möjligt. Det jag lyckats hitta så långt är ARN-PKT med Thai. Dock förstår jag inte riktigt hur många poäng en tor i business class "kostar"? Vet ni var jag kan hitta den informationen?
Ni som är rutinerade kanske hade gjort något annat för dessa poäng?
Med dina poäng och en voucher kommer ni till Centralamerika och dör bör ni kunna hitta en del sol och värme i januari. Hyfsat lätt att hitta flyg dit. Tänk dock på att det kommer tillkomma ca 12000-14000kr i skatter och avgifter.
 
Hej!
Har en 2-4-1 och 330.000 eurobonuspoäng. Tanken är att göra en trevlig business class resa till solen i januari med hela familjen (2vuxna, 2 barn, 14 och 10 år) om möjligt. Det jag lyckats hitta så långt är ARN-PKT med Thai. Dock förstår jag inte riktigt hur många poäng en tor i business class "kostar"? Vet ni var jag kan hitta den informationen?
Ni som är rutinerade kanske hade gjort något annat för dessa poäng?
Hej och välkommen till forumet. Ett tips är att kolla första posten i sådana här trådar, där brukar stå en massa matnyttiga saker. Går du till förstasidan och läser första inlägget så hittar du länkar till tabeller som beskriver vad en resa kostar.

Ett annat tips är att inte använda flygplatsförkortningar då det som i detta fallet lätt blir fel.
 

Matore

Medlem
Måste jag betala ändringsavgift om jag vill ta ett tidigare flyg pga tidtabellsändring som flygbolaget gjort?
Asiana flyttade avgångstid från 13.00 till 11.00 ICN-FRA vilket innebär att vi hinner med ett tidigare flyg FRA-ARN.
 

palmen

Moderator
Måste jag betala ändringsavgift om jag vill ta ett tidigare flyg pga tidtabellsändring som flygbolaget gjort?
Asiana flyttade avgångstid från 13.00 till 11.00 ICN-FRA vilket innebär att vi hinner med ett tidigare flyg FRA-ARN.
Ja, om det inte brytet mot minimum connection time då är det gratis. Sen är de snälla ibland men inget du kan räkna med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen