Senaste nytt

Singapore Airlines flight wetlease operated by Silk Air (inte codeshare)

Dr. Miles

Expert
När jag kollade Singapore Airlines linjer som har First class kabin, upptäckte jag att vissa flighter mellan Singapore - Bandar Seri Begawan (BWN, Brunei) är wetlease operated by Silk Air. Alltså, inte som codeshare.

Screenshot20180105 06 SQ.png



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det var för att jag visste att Singapore Airlines inte hade några narrowbody plan i sin flott och på denna flight visades Airbus A320.
Först trodde jag att det var codeshare med Silk Air, men Silk Air flyger inte mellan Singapore - Bandar Seri Begawan.

Screenshot20180105 07 EF.png


Jag vet inte om det finns flera rutter som Singapore Airlines har wetlease operated by Silk Air men det kanske bra att kolla en extra gång innan man bokar Singapore Airlines flight inom Asien.
 

squeezen

Medlem
Jag vet inte om det finns flera rutter som Singapore Airlines har wetlease operated by Silk Air men det kanske bra att kolla en extra gång innan man bokar Singapore Airlines flight inom Asien.
Först av allt, jag är relativt ny här fortfarande och vill passa på att tacka @Dr. Miles för all den tid du lägger, kunskap och deals du delar med dig. Uppskattas massor!
Lika imponerad varje gång.

En fråga, betyder ovan att man får fullt ut Star alliance förmåner då? Flighten har SQ nummer och det inte är codeshare så borde det bli så?

Fast ”kanske bra att kolla en extra gång” får mig undra vad för pitfalls det kan finnas?

Tack igen
 

Dr. Miles

Expert
Först av allt, jag är relativt ny här fortfarande och vill passa på att tacka @Dr. Miles för all den tid du lägger, kunskap och deals du delar med dig. Uppskattas massor!
Lika imponerad varje gång.

En fråga, betyder ovan att man får fullt ut Star alliance förmåner då? Flighten har SQ nummer och det inte är codeshare så borde det bli så?

Fast ”kanske bra att kolla en extra gång” får mig undra vad för pitfalls det kan finnas?

Tack igen
Ja, wetlease operated flight räknas som marketing carriers flight (i detta fall är Singapore Airlines) och man får utnyttja förmåner som om du flyger med marketing carriers egen flight.

Hos SAS är t ex SAS flight operated by Cityjet, Cimber osv.
 
Toppen