Rådet att ansöka, få avslag och sedan visa upp mer information är inte bra. Amex är bara intresserad av att du betalar dina räkningar. Att ha tillgångar etc. är inte samma sak som att kunna betala sina räkningar. Det finns väldigt många som äger saker men har dålig likviditet. Det låter dock som om du har väldigt bra likviditet och bör på något sätt visa det åt Amex.
Jag har gjort processen med att ordna AMEX "utan inkomst" två gånger och båda gångerna har det gått bra. Efter att ha bott många år i USA flyttade jag tillfälligt tillbaka till Sverige. Efter ett år blev det dags för USA igen. Då vill jag ha ett AMEX Rewards Gold. På den tiden var det ett ganska snofsigt kort.
Vid tidigare studier och lite jobb i USA använde jag alltid svenska kort eller betalade cash. Min officiella inkomst i USA var därför noll. Ett par veckor innan flyttlasset till USA gick kontaktade jag Amex i USA och förklarade "problemet". Jag gjorde då en ansökan, tror till och med det var online, och väntade en vecka. Då ringde jag upp och berättade att jag ville komplettera med ett anställningsbevis från min arbetsgivare. Detta faxades in. Efter ca 10 dagar ringde jag för att kolla status och allt var då klart. Hade kortet i lägenheten i NYC några dagar efter ankomst.
Jag hade en del "stora" inköp planerade och insåg att Amex kanske inte var så pigga på detta första veckan med kortet. Jag skulle köpa kostymer för 30 000 samt en Bose Acoustimass 30 tror jag det var. De var häftiga på den tiden

Amex föreslog att jag betalade in den del av pengarna. Tror jag betalade in 20 000 sek-ish och sedan vara det bara att köra på.
Min andra gång var många år senare vid flytt till Sverige. Samma process. Då hade jag två Amex från US men de samkörde inte systemen med Sverige. Lite märkligt kan jag tycka. Jag kontaktade Amex, förklarade "problemet" och gjorde en ansökan. Min inkomst i Sverige var då endast från kapital så jag kompletterade med ett anställningsbevis som faxades in. Inom kort hade jag kortet utan problem.
Dina inkomster verkar lite diffusa. Om du har spend på 100K i månaden så måste det finnas en inkomst av något slag. Kapital eller annat. Gärna inte bara svarta pengar

Visa upp detta till Amex. Detta kan ske via din person på banken, screenshot av tillgångar, intyg eller annat. Det behöver inte vara något formellt eller avancerat. Tänk på att Amex vill se likviditet. Att du äger ett stort hus, tomt eller en Bentley visar inte att du kan betala räkningarna. En massa fonder eller kapital på banken hjälper men betyder inte alltid att man har likvida medel.
Sikta på att visa upp något som visar upp likviditeten och du borde få ditt kort inom kort. Jag tycker Amex kundservice är toppen så stäm av med dom och be att få en kontaktperson med telefon och email. Gärna någon "supervisor" så det blir lite ordning

. Lycka till!