Senaste nytt

Dagens bild

FilipJ

Medlem
Minh Mat i Sthlm. Rekommenderas varmt. Skulle säga att råbiffen var top 5 någonsin för mig. Att de hade blodkorv var också ett stort plus, den var otrolig! 7F0A13FD-88E6-4264-BE20-2829C7CE0AE0.jpeg EEB4A24D-4FA6-49E2-8651-783DD261C444.jpeg
 

Patrik

Medlem
Ni som var igång redan på den tiden, hur såg mat- och dryckeskonceptet ut i ekonomiklass på t.ex. en vanlig tvåtimmarsflight ut i Europa? Antar det var mer än ”som vanligt bjuder vi på kaffe eller te utan kostnad.”
OT: Economy var som Plus är idag, man fick mat på bricka och kunde få sin GT. Blir bara Plus nuförtiden, något ska man ju ha att syssla med utöver att titta ut genom fönstret. ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Det var varm mat mellan Köpenhamn och Stockholm en bit in på 2000-talet i alla fall. Även om det går att debattera huruvida det som serverades alltid var så ätbart... Var det dessutom inte så att HELA kabinen på huvudstadstriangeln fick samma service? Det var väl först med när man införde SAS plus och minus som kabinerna separerades inrikes samt inom Skandinavien?

Och visst var man tvungen att ringa, men in gengäld var det oftast kompetent personal och dessutom gott om linjer så väntetiden var sällan dramatisk.

P.S. När vi väl är inne på ämnet telefoni, vet ni varför SAS valde 020-727 000 (och senare 0770-727 727) och SJ tog 020-75 75 75 som telefonnummer? Nörderi? Ja ;)
 

pswe

Medlem
P.S. När vi väl är inne på ämnet telefoni, vet ni varför SAS valde 020-727 000 (och senare 0770-727 727) och SJ tog 020-75 75 75 som telefonnummer? Nörderi? Ja ;)

Det har aldrig slagit här hemma i marknadsföringen på samma sätt som i vissa andra länder, men bokstäverna på varje siffra på telefonen kan ju användas för att skapa ord som är lätta att komma ihåg. 020-SAS SAS :)
gillar nörderiet!
 

mha321

Medlem
Det var varm mat mellan Köpenhamn och Stockholm en bit in på 2000-talet i alla fall. Även om det går att debattera huruvida det som serverades alltid var så ätbart... Var det dessutom inte så att HELA kabinen på huvudstadstriangeln fick samma service? Det var väl först med när man införde SAS plus och minus som kabinerna separerades inrikes samt inom Skandinavien?

Nu vet jag inte hur ser såg ut så långt bak men i mitten på 00-talet hade man economy, economy extra och business på triangeln. Så det var inte något som ändrades i samband med plus/minus.
 

KalleSus

Medlem
SvD för 25 år sedan, tycker att priserna idag är lägre.
Tydligen bokade man via resebyråer eller ringde SAS
Visa bifogad bild 139032
Man kunde ju också besöka SAS-butiken på Stureplan i Stockholm och köpa sin resa över disk.
Det var varm mat mellan Köpenhamn och Stockholm en bit in på 2000-talet i alla fall. Även om det går att debattera huruvida det som serverades alltid var så ätbart... Var det dessutom inte så att HELA kabinen på huvudstadstriangeln fick samma service? Det var väl först med när man införde SAS plus och minus som kabinerna separerades inrikes samt inom Skandinavien?

Och visst var man tvungen att ringa, men in gengäld var det oftast kompetent personal och dessutom gott om linjer så väntetiden var sällan dramatisk.

P.S. När vi väl är inne på ämnet telefoni, vet ni varför SAS valde 020-727 000 (och senare 0770-727 727) och SJ tog 020-75 75 75 som telefonnummer? Nörderi? Ja ;)
Nja, varm mat skulle jag inte kalla det som serverades i Economy. Man fick väl en låda med den vanliga kalla kycklingen och potatissallad, eller liknande.
Möjligen var det en varm låda framför skynket - för vad jag minns så far det skynke på huvudstadstriangeln. Däremot inte på inrikes så där serverades nog samma anrättning i hela maskinen.
 
Toppen