Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Thornado

Medlem
Fast då är ju frågan vad "ordinarie giltighetstid" innebär.
1) De får tillbaka sitt ursprungliga datum, dvs alla poäng som är äldre än 5 år förfaller omedelbart. Detta skulle kännas lite väl hårt, så antar (hoppas) att så inte är fallet.
2) Alla poäng läggs på år 1 och får fem nya giltighetsår. Detta känns nästan lite väl generöst, då räcker det att man kvalar till Diamond vart femte år så går poängen aldrig ut.
3) Någonstans mellan 1) och 2) så att poäng som är äldre än 5 år läggs på år X, dvs man har minst ett år (för X=5) på sig att ta ut poängen.

Jacob

Medlem
Fast då är ju frågan vad "ordinarie giltighetstid" innebär.
Jag är ganska säker på att det är alternativ 2. - "Alla poäng läggs på år 1 och får fem nya giltighetsår."

Dvs den dagen jag blir nedgraderad till guld får de poäng jag har på kontot fem års giltighet med start den dagen.

Xilan

Medlem
2) Alla poäng läggs på år 1 och får fem nya giltighetsår. Detta känns nästan lite väl generöst, då räcker det att man kvalar till Diamond vart femte år så går poängen aldrig ut.
Ja, men att kvala in till Diamond genererar å andra sidan en viss intäkt till SAS efter 100K baspoäng eller 100 ben. Jag tycker inte att det är alltför generöst. Jämför exempelvis med BAEC där det räcker med någon aktivitet överhuvudtaget vart 3:e år för att hålla liv i poängen.

aldrighemma

Medlem
Väntar med spänning men får hålla tummarna för den 7:e. Helt otroligt att man är så engagerad över att få ny status.

Instämmer med övriga om uppgrade vouchers, hade varit mer användbart, men min flickvän skulle säkert inte hålla med ;)

För övrigt helt obegripligt att det ska behöva ta en hel vecka? Att ta ut en lista med all som har uppnått 100k kan ju bara ta en minut, och att sedan manuellt "fixa till" dom som slutade sin period Feb-Mars borde inte ta mer än 10sek/konto. Några timmars jobb för en person om antagandet att det blir cirka 5000 EBD stämmer, det ger cirka 400 per intjänande period, och det är ju bara några perioder som måste registreras manuellt.

Lite gnälligt kanske, men det är ju faktiskt SAS själva som har skapat denna EB 2.0 hype!, och dom har haft väldigt gott om tid att förbereda implementationen av det nya systemet...

ante_77

Medlem
För övrigt helt obegripligt att det ska behöva ta en hel vecka? Att ta ut en lista med all som har uppnått 100k kan ju bara ta en minut, och att sedan manuellt "fixa till" dom som slutade sin period Feb-Mars borde inte ta mer än 10sek/konto. Några timmars jobb för en person om antagandet att det blir cirka 5000 EBD stämmer, det ger cirka 400 per intjänande period, och det är ju bara några perioder som måste registreras manuellt.

Lite gnälligt kanske, men det är ju faktiskt SAS själva som har skapat denna EB 2.0 hype!, och dom har haft väldigt gott om tid att förbereda implementationen av det nya systemet...

Ja, med lite statistikunderlag så skulle man kunna fixa fram all info på en kvart.
Databasen dom har innehåller nog all information som man behöver och det går nog att "extracta" all information via någon typ av SQL.

ante_77

Medlem

Ja, med lite statistikunderlag så skulle man kunna fixa fram all info på en kvart.
Databasen dom har innehåller nog all information som man behöver och det går nog att "extracta" all information via någon typ av SQL.

Ricci

Medlem

Frågan är om inte SAS IT är i behov av lite"hjälp".....:rolleyes:

Någon Diamond eller Gold som provat att boka bonus resor sedan EB 2.0 införts..? Jag står fortfarande som Gold (fast än jag är över 100k) men tänkte prova den "utökade" tillgången på Bonus resor for Gold i Europa och kollade på CPH - TXL. I och med att det finns platser kvar på flyget i morgon (men inga vanliga bonus platser) borde man ju då kunna boka dessa för EB poäng som EBG, men det går inte. Håller SAS fortfarande på att uppdatera även detta..!? Andra som har lyckats med dessa "utökade" tillgångs platser?

Jacob

Medlem
Håller SAS fortfarande på att uppdatera även detta..!? Andra som har lyckats med dessa "utökade" tillgångs platser?
Om jag går in på "Boka bonusresa" och klickar på Diamond får jag upp följande:

Increased availability
The increased availability feature will be launched later in April. If you'd like us to text you when it starts, just click here.

Toppen