Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

LPC123

Medlem
Hej,
Jag har hittat en First class till asien på onsdag som jag skulle vilja ta. Hittar dock inga bonusbiljetter till Frankfurt.
Den avgår 14:05 från Frankfurt på onsdag.
Jag funderar på att köpa en revenue-biljett och åka till Frankfurt på tisdagen (imorgon) och ta in på Sheraton.
Tänkte isåfall boka 19:05-2050 GOT-FRA

Men jag upplever att Lufthansa ställer in en del flyg. Så om de ställer in tisdagens flyg så finns det ju möjlighet för de att boka om till dagen after till avgången 0605 eller 1010, förutsatt att det finns plats och att jag fortfarande hinner till avresan från FRA 1405.

Tar jag onödiga risker? Vad säger BC?
Ja det ska inte ara några konstigheter. Finns ju flera flyg att boka om till OM det skulle ställas in. Var utgpr du från? GOT - FRA finns ju med SAS som award på tisdagen.

Ja det ska inte ara några konstigheter. Finns ju flera flyg att boka om till OM det skulle ställas in. Var utgpr du från? GOT - FRA finns ju med SAS som award på tisdagen.
Ahh så långt tänkte jag in.
Jag kan boka in mig award på tisdagen och det ändå är samma bokning?
Hittar dock bara SAS, men det kanske är den du tänker på?

LPC123

Medlem
Ahh så långt tänkte jag in.
Jag kan boka in mig award på tisdagen och det ändå är samma bokning?
Hittar dock bara SAS, men det kanske är den du tänker på?
Yes det är den jag tänker på. Ja gör en *A bokning men med sas till FRA. Ska inte vara något konstigt i det. Kostar lite mer poäng bara och stoppet i FRA blir ju under 24 tim.

Toppen