ilon
Medlem
När vi checkade mot startbanan fick jag glimt av denna skönhet!
Flygningen var inget anmärkningsvärt, 4 rader business och två helt tomma 3or. Satt på 2A, och flygvärdinnan frågade vid boarding complete om herren på 2C istället ville sätta sig på en egen rad, och när han tackade nej även mig (men jag tyckte inte det var värt besväret att krångla mig ut).
På denna flygning om ca 50 minuter lyckades dem servera en varm köttbit med god svampsås och potatis, efterrätt samt te och kaffe. Känns som att SAS CC har lite att lära sig där
Fin inflygning i skymningen, det är något jag oavsett hur många flygningar jag gjort är svag för
Hamnade på remote stand i VIE såklart, dock 10 min innan schemalagd ankomsttid..
Intressant var, att bär man klivit av bussen, svängt höger mot transfer från F så hamnar man direkt vid gates.
Jag höll utkik efter skylt för lounge, men det enda jag såg var utgång och skylt för gate.
Jag gick tillbaka för att se om jag missat något, utan att se skyltar för lounge.
Kollade kartan på Austrians hemsida, och såg att loungen var på våningen över. Enda trappan uppåt var skyltad utgång. Jag tog därför en för laget, åkte (rulltrappan) upp, och möttes där av en envägssluss Var inte mer att göra än att promenera igenom. Väl på andra sidan följde jag skyltning mot transfer F (och BCDG) varpå jag hamnade i security
Väl igenom security var det plötsligt bra skyltat för lounges F, G, och jag hamnade rätt.
Är det menat att det ska vara såhär omständigt, eller missade jag något?
Provade att gå in i Senator delen, där det var KNÖKFULLT! Kikade bara vad de hade för bubbel för att sedan gå ut igen. Ett snabbt besök på toaletten, där jag hittade denna intressanta detalj vid handfatet..
Nu sitter jag iaf i business loungen, där det var gott om plats, och samma bubbel som i Senator delen.
Snart dags för boarding av helgens sista fågel, OE-LZQ som OS317 från F15.
Flygningen var inget anmärkningsvärt, 4 rader business och två helt tomma 3or. Satt på 2A, och flygvärdinnan frågade vid boarding complete om herren på 2C istället ville sätta sig på en egen rad, och när han tackade nej även mig (men jag tyckte inte det var värt besväret att krångla mig ut).
På denna flygning om ca 50 minuter lyckades dem servera en varm köttbit med god svampsås och potatis, efterrätt samt te och kaffe. Känns som att SAS CC har lite att lära sig där
Fin inflygning i skymningen, det är något jag oavsett hur många flygningar jag gjort är svag för
Hamnade på remote stand i VIE såklart, dock 10 min innan schemalagd ankomsttid..
Intressant var, att bär man klivit av bussen, svängt höger mot transfer från F så hamnar man direkt vid gates.
Jag höll utkik efter skylt för lounge, men det enda jag såg var utgång och skylt för gate.
Jag gick tillbaka för att se om jag missat något, utan att se skyltar för lounge.
Kollade kartan på Austrians hemsida, och såg att loungen var på våningen över. Enda trappan uppåt var skyltad utgång. Jag tog därför en för laget, åkte (rulltrappan) upp, och möttes där av en envägssluss Var inte mer att göra än att promenera igenom. Väl på andra sidan följde jag skyltning mot transfer F (och BCDG) varpå jag hamnade i security
Väl igenom security var det plötsligt bra skyltat för lounges F, G, och jag hamnade rätt.
Är det menat att det ska vara såhär omständigt, eller missade jag något?
Provade att gå in i Senator delen, där det var KNÖKFULLT! Kikade bara vad de hade för bubbel för att sedan gå ut igen. Ett snabbt besök på toaletten, där jag hittade denna intressanta detalj vid handfatet..
Nu sitter jag iaf i business loungen, där det var gott om plats, och samma bubbel som i Senator delen.
Snart dags för boarding av helgens sista fågel, OE-LZQ som OS317 från F15.