Cristoffer Cedergren
Medlem
Gäller detta hela LH-gruppen men inte Austrian?
Gäller detta hela LH-gruppen men inte Austrian?
För vad det är värt så är informationen från SAS fortsatt på hemsidan att ebd/ebg som flyger StarAlliance har fasttrack från Skandinavien.Ja det gäller hela Lufthansagruppen. Vår medlem @simon_says91 hade antingen tur eller eftersom det är ovisst vad som händer en EBG/EBD åker med Lufthansagruppen om man då får förmånen.
Men det skall gälla alla bolagen.
För vad det är värt så är informationen från SAS fortsatt på hemsidan att ebd/ebg som flyger StarAlliance har fasttrack från Skandinavien.
Till LH-teamet som läser detta; Jag väljer hellre KLM just nu pga ert beslut.
Eller kan det vara så att SAS/LH/etc. betalar för "sina" medlemmar på de ställena, medans LH inte vill betala på ARN? Vore intressant att få reda på hur det ligger till egentligen.Jag skulle faktisk också tänka mig att åka mer KLM om det inte var så att deras affärsklasspriser inom Europa är så hutlöst dyra. Det skiljer över 6.000kr på rutten ARN-BCN-ARN. Ingen Fast Track är värt 6.000kr Air France är "bara" 3.000kr dyrare.
Bedrövligt av Lufthansagruppen kan jag tycka, men för mig är det åter igen intressant hur mycket krångligare allt verkar vara där SAS är den starka hemmaplanspelaren. Liksom inget krångel i Brussels (SN), Zürich (LX), VIE (OS) eller FRA/MUC med Lufthansa som "värd". Där får alla med premium och Star Gold en bra och likvärdig upplevelse. Men CPH/ARN/OSL där är det massor av käbbel. Det säger en del om SAS som lokal värd för Star Alliance i Skandinavien.
Eller kan det vara så att SAS/LH/etc. betalar för "sina" medlemmar på de ställena, medans LH inte vill betala på ARN? Vore intressant att få reda på hur det ligger till egentligen.
Till LH-teamet som läser detta; Jag väljer hellre KLM just nu pga ert beslut.