Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

filitrav

Medlem
Nej det brukar inte ingå lounge i uppgraderingarna om man inte blir uppgraderad till precis ett executive-rum. De ”särskilda VIP-områden” som Radisson gör reklam för är en särskild del av baren bara… Men återkom om du fått någon annan förmån!
Late check out gick bra. Fick även frukost för 3, vet ej om detta ingår som en del av uppgraderingen av rummet.

Sir Lemon

Medlem
Som nybliven VIP var jag spänd på helgens övernattning fre-sönd på det bästa svenska hotell jag vet (ex pris/kvalitet-parameter samt bemötande).

Bokade två nätter till lägsta standardrum. Sist vi bodde där utan VIP, kostade en natt 1375:-/natt för två med frukost.

Denna gång blev priset 1025:-/natt. Fick Premiumrum på våning 9. Frukost inkluderat. (Kuriosum är att återigen blev priset bättre när alternativet ”Rabattökning AV” valdes.) Unnade mig och Kjaersten frukost på rummet för 95:-, men gjorde också lite tillägg till det mot ett tillägg. Bla älskar jag att de serverar min favorit Sanpellegrino bubbelvatten.

Båda kvällarna fick vi ishink till vårt medhavda bubbel.

Bokade även ett lägsta standardrum lör-sön till min Kjaerstes syster och hennes dotter. När jag tog emot dem i repan kl 11.45 igår möttes vi av orden ”Du har ju bokat enklaste standardrum. Eftersom du är VIP vill vi gärna uppgradera henne till svit med havsutsikt in mot Göteborg på våning 9. Självklart har de också fri frukost och natten ger dig poäng. Vi är glada att återse er här. Samtliga av er kan dessutom fritt disponera vårt Spa med utesolplatser på våning 11, med enda restriktionen att efter kl 18 är barn inte möjlig att komma in där. Ni kan checka in direkt”

Eftersom vi skulle till Liseberg under lördagen och vi ville njuta av söndagen, frågade jag om sen utcheckning. Jag sa ”så sent som möjligt”. Receptionisten svarade då att de var ganska tufft bokade, men frågade om 15.00 var okej. Självklart, sa vi. ”Ni får självklart tillträde till spa så länge ni önskar på eftermiddagen, även efter utcheckning.”.

Jag älskar detta hotell och deras underbara personal! Nu lyfte de ytterligare ett snäpp, vilket vi naturligtvis påtalade.

Det jag uppskattar är framförallt pålitligheten i deras höga nivå och bemötande. Konsekvent undviks meck och småaktighet.

Radissons poängprogram vet vi ju här, inte är deras främsta fördel, snarare tvärtom, men deras pålitliga generositet och boendekvalitet (rent, fräscht och hög klass på rummen rakt av, aldrig fått ”sämre” rum än Premium) gör att vi har mkt svårt att inte välja dem när vi hälsar på i Göteborg, minst varannan månad pga Dining-by-Amex.

Upptäckte också idag att de numera är startstation för en av flygbussarna till GOT, vilket gör att jag funderar på att ta en natt där nästa gång vi ska flyga ut från GOT. Tidigare har jag föredragit Landvetter Airport Hotel, men det blir nog Riverside till veckan.

Hotellets restaurang skulle behöva ett nytag. Frukosten är fin, även om de nu tagit bort möjligheten att à la cartebeställa vissa saker (omelett, gröt mm). Men i övrigt är nivån på restaurangen rätt mkt svagare (innehåll och valmöjligheter i kombination med pris) än hotellet i övrigt. Synd.

Attachments

• IMG_2925.jpeg
    IMG_2925.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 70
  • IMG_2538.jpeg
    IMG_2538.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 59
  • 9a9e39f4-be00-4c5f-bd3c-d6cb2abaf4f5.jpeg
    9a9e39f4-be00-4c5f-bd3c-d6cb2abaf4f5.jpeg
    338,1 KB · Visningar: 56
  • IMG_2525.jpeg
    IMG_2525.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 59
  • 97a46a8a-6872-45d0-9563-606b200b7847.jpeg
    97a46a8a-6872-45d0-9563-606b200b7847.jpeg
    401,7 KB · Visningar: 81
Last edited:
Hotell: Radisson Collection Warsaw
Bokat: Collection room
Fick: Collection Premium room, city center view
Antal nätter: 2
Rate: Förbetalt med app-rabatt
Status: VIP
När: September 2024

Ingen uppgradering till Svit men de sa uppgradering så högt man kunde få med VIP status. Helt klart bra för att ha bokat billigaste rummet. Positivt är uppgraderad till member floor så fick även access till loungen, vilket ju inte verkar vara självklart Helt klart nöjd med min nya VIP status.

rsimon

Medlem
Ingen uppgradering till Svit men de sa uppgradering så högt man kunde få med VIP status. Helt klart bra för att ha bokat billigaste rummet. Positivt är uppgraderad till member floor så fick även access till loungen, vilket ju inte verkar vara självklart Helt klart nöjd med min nya VIP status.
Verkar vara upp till respektive hotell att besluta om policy hur högt man uppgraderar. Det står något i villkoren om att sviter endast ges på vissa hotell har jag för mig.

Hotell: Radisson Collection Warsaw
Bokat: Collection room
Fick: Collection Premium room, city center view
Antal nätter: 2
Rate: Förbetalt med app-rabatt
Status: VIP
När: September 2024

Warsawa levererar. Riktigt trevlig överraskning när man kom tillbaka till rummet efter några timmar på stan .
a1ee5d0f4042d4f8caf634f3519dd250.jpg

Sir Lemon

Medlem
Någon här som har erfarenheter av Radisson Beach Larnaca eller Radisson Blu Resort, Gran Canaria.

Larnaca: Verkar vara väldigt bra och samtidigt bra priser. Har såklart lusläst Trip Advisor och deras egen sidas gästkommentarer. Verkar vara riktigt nice. Pris ca 1100:-/natt med frukost genom VIP-status och förhoppningsvis uppgradering. Däremot blev jag lite konfunderad över att priset gick upp till 2800:-/natt med all inclusive.

Väljer i stort sett på Cypern eller Gran Canaria för vistelse i början/mitten av november för sol, mat, bad och lite omgivningar att bese.

Last edited:
Toppen