Senaste nytt

Hotell i Helsingfors - Hilton, Radisson eller annat?

Jag kan inte rekomendera Hilton, det är som ett slitet scandic hotell i min mening. Dock är loungen riktigt bra med frulle och rejält med mat och dricka på kvällen.

Hilton Strand e ok, Hilton på flygfältet e bättre. Radisson Blu Paza e d ända jag provat å de va helt ok, trevlig bar men rummen va onödigt lyhörda då man hörde ganska bra va grannarna pysslade med...:oops: ;)

Men mina vänner, angående Lounge på flygplatsen kan man gå över med E-pass smidigt och enkelt läst både ja och nej.
Vill hellre testa Premium loungen än den vanliga. Tacksam Svar!
/ C

Radisson Blu Plaza har jag bott på ofta, och BC-rummen är ganska bra, och hotellet ligger mitt i smeten. Det finns en lounge en trappa upp ovanför resturangen. Royal känns mer som ett konferenshotell med trängre korridorer, och inte lika trevlig matsal. Har bott på bägge ett antal gånger.

Jag har ingen erfarenhet av Hilton Strand, endast det på flygplatsen (som är ganska trevligt).

Scandics hotell nedemot hamnområdet (Grand Marina) har jag bott på vid ett tillfälle då allt annat var fullbokat (eller prissatt till typ €3-400/natt). För att vara Scandic är detta hotellet faktiskt bra. Jag tycker att det håller samma klass som Radisson Blu Royal.

Inte att glömma bort är ju Kämp, men vet inte hur det är utan SPG-status, eftersom du lär få boka en högre rumskategori om du vill ha lounge eller liknande.

Men mina vänner, angående Lounge på flygplatsen kan man gå över med E-pass smidigt och enkelt läst både ja och nej.
Vill hellre testa Premium loungen än den vanliga. Tacksam Svar!
/ C
Om du går genom de automatiska passläsarna ska du inte stöta på patrull - dessa läsare har ingen aning om vart du är på väg! (Samma i loungen, de vet inte varifrån du kommer, så att ditt BP är inom Schengen är inte något att höja på ögonen för. Dessutom är det knappast ett problem i vilket fall då du har rätt till access)

Även om @ChabbeT inte vill bo på Scandic kan även jag slå ett slag för Scandic Grand Marina. Jag har bott där några gånger i tjänsten och ska nu bo där några nätter privat i sommar. Det är Scandic, vilket betyder att du får ungefär vad du förväntar dig, men om detta känns ok är det ett avskilt läge men fortfarande centralt, till ett bra pris.

Av de Radisson Blu som finns i staden har jag bara bott på Seaside och det var ingen höjdare.

En skräll kanske.
Men jag tycker du ska statusmatcha till dig ett BW Rewards och bo här:
Hotelli, hotellit Helsinki | BEST WESTERN PREMIER Hotel Katajanokka

Jag har bott på hotellet 3 ggr i tjänsten och som rewards medlem får du sköna rabatter till den bra restaurangen, och du får mkt god service. De kom med gåvor till rummet osv.
Det är ett gammalt ombyggt fängelse och det ger en lite annordluna upplevelse.

Helt klart ett bra alternativ i mina ögon :)

En skräll kanske.
Men jag tycker du ska statusmatcha till dig ett BW Rewards och bo här:
Hotelli, hotellit Helsinki | BEST WESTERN PREMIER Hotel Katajanokka

Jag har bott på hotellet 3 ggr i tjänsten och som rewards medlem får du sköna rabatter till den bra restaurangen, och du får mkt god service. De kom med gåvor till rummet osv.
Det är ett gammalt ombyggt fängelse och det ger en lite annordluna upplevelse.

Helt klart ett bra alternativ i mina ögon :)
Hej Matchade förra året var BW Diamond bodde ca 12 nätter förra året på BW. Inte ett alternativ för mig framför Radisson eller Hilton. Men tack för alternativet :D

Toppen