Senaste nytt

Kvalitetsskillnader BA Citiflyer vs BA?

Homer

Medlem
Har aldrig åkt BA Cityflyer, så jag kan inte jämföra, men BA brukar vara bättre i CE än vad du nämner. Sedan vet alla rutinerade att man ska flyga BA780/781 för att få wide-body och inte A321.

Fast från London tar man ju hellre senare avgång med A321 och får mer tid i Galleries First ;)

Flyger man från LCY ska visst catering annorlunda än det man får från LHR.

erhel

Medlem
men det känns ju som att om vi nu fick menyer borde det ju finnas för alla flyg? tyckte det var en rolig grej precis som duken som skapar ett meningslöst mervärde =)

Tror att det skett vissa förändringar med Cityflyer senaste året ungefär. Har fått duk, meny och servering från Galley, vilket inte var normen tidigare.

Även maten är något annorlunda. Frukosten är lite sämre, men övrig tid är det bättre catering.

doc

Medlem
Jag hade ju min bästa flight i Club Europe på länge när jag flög BA8490 från ARN-LCY senast.

Bästa Club Europe-flygningen på länge! - BusinessClass.se

Det var första gången jag fått pre-flight champagne inom Europa (och första gången jag druckit det 7:00 på morgonen). De gånger jag flugit BA Cityflyer har det varierat, men de kanske har ryckt upp sig. Det enda synpunkterna jag har är att middagen som serveras på BA8493 från LCY-ARN inte riktigt har varit lika bra som på flighterna från LHR. Sedan saknar man ju Galleries First också, vilket är en nackdel. 2+2 har jag aldrig stört mig på eftersom jag oftast rest med sällskap.

Homer

Medlem
Om man bokar medvetslöst så kan man få till en CE resa med byte på LCY
där måltiderna består av Afternoon Tea följt av Afternoon Tea utan tillgång till lounge
mellan flighterna :rolleyes:

nota bene

Medlem
Tror att det skett vissa förändringar med Cityflyer senaste året ungefär. Har fått duk, meny och servering från Galley, vilket inte var normen tidigare.
Detta...

LCY-flighter med Cityflyer brukar rendera vit duk, meny och en mycket bra servering. Åkte LCY-AMS förra måndagen och åkte LCY-NCE innan jul. LCY-ARN händer då och då...

För trådstartaren låter det som en olycklig händelse att dryck inte serverades före maten. De brukar ta en runda före maten, och sedan servera maten från vagn samtidigt som de fyller på med dryck.

Det enda jag tycker att de är konsistent dåliga med är serveringen av kaffe/te som brukar ske typ 20 min efter avslutad servering. Då har man ju ätit upp för 20 min sedan om man sitter på rad 1... Förstår inte varför de inte tar en runda direkt efter servering, för att sedan ta en extra kanske 10-15 min senare.

erhel

Medlem
Detta...

LCY-flighter med Cityflyer brukar rendera vit duk, meny och en mycket bra servering. Åkte LCY-AMS förra måndagen och åkte LCY-NCE innan jul. LCY-ARN händer då och då...

För trådstartaren låter det som en olycklig händelse att dryck inte serverades före maten. De brukar ta en runda före maten, och sedan servera maten från vagn samtidigt som de fyller på med dryck.

Det enda jag tycker att de är konsistent dåliga med är serveringen av kaffe/te som brukar ske typ 20 min efter avslutad servering. Då har man ju ätit upp för 20 min sedan om man sitter på rad 1... Förstår inte varför de inte tar en runda direkt efter servering, för att sedan ta en extra kanske 10-15 min senare.

Jag delar din bild. Men när jag började åka ARN-LCY 2011 så var serveringen inte utformad på detta vis, det har snarare växt fram under de senaste åren.

Toppen