Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2018?

image.jpeg
Uppdatering: Inköpet bokfört 31 dec och vouchern triggad "- Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!"
Så allt löste sig!
Idag dök voichern upp på SAS hemsida.
Summa summarum: gör ditt sista köp, för att trigga vouchern, på nyårsafton så gäller vouchern i 2 år"
 
Är det inte så att den ska gälla under intjäningsåret samt året efter? I det här fallet borde den alltså vara giltig under 2018 samt 2019?
Förut var det så men vill minnas att det sen ett tag tillbaka alltid gäller 2 år så man behöver inte hålla på och tajma när den ska triggas som förut. Men jag kan ha fel och blandat ihop saker.
 

Bankiren

Medlem
Förut var det så men vill minnas att det sen ett tag tillbaka alltid gäller 2 år så man behöver inte hålla på och tajma när den ska triggas som förut. Men jag kan ha fel och blandat ihop saker.

Den ena vouchern som vi tjänade ihop under 2018 är giltig till och med december i år. Jag kan ju inte se giltighetstiden för båda.
 

squeezen

Medlem
Förut var det så men vill minnas att det sen ett tag tillbaka alltid gäller 2 år så man behöver inte hålla på och tajma när den ska triggas som förut. Men jag kan ha fel och blandat ihop saker.
mig veterligen så ändrades det väl från att den skulle nyttjas året den triggades till att kunna användas året den triggas plus nästkommande.
Jag tror att @Worldtraveller haft tur här, eller hamnat inom en väldigt sen brytpunkt då Amex anser att "innevarande år = nästa år" då det i realitet i princip är praktiskt är omöjligt att hinna agera under 2018.

mina som triggats under 2018 går ut 2019-12-31 precis som @Canadien
 
Toppen