Jag har ett nästan liknade fall, maskinen fick ett problem med en dator när vi skulle åka till CPH, missade anslutningen till slutmålet kom fram 7 timmar sent SAS säger att det var brist på trafikledare som gjorde att vi kom sent fram
Har svarat med exakta tider när vi startade och landade samt vad kaptenen gav för information
Du har information på FR24 på dina flygningars tider.
Idag fick jag svar igen efter förra nej till ersättning, som jag skrev ovan så redogjorde jag exakt tider, samt att gaten var stängd och obemannad 11 minuter före avgång idag kom ett svar att jag är berättigad till 400€ , eftersom begärde voucher så kommer det bli 9237SEK
Resan skulle ha varit ARN-CPH-MPL, där förseningen blev på ARN-CPH pågrund av ett problem med någon färddatorn
Tycker att det är tråkigt när SAS i första svaret sa nej och att förseningen berodde på brist av flygledare utan ens specificera var de var brist på flygledarna.
Jag kom 7 timmar försenat till MPL, fick flyga CPH-CDG och tåg Paris till Montpellier