Vi lever i en förändring värd, när SAS hade beställt sina A350 spekulerades det här på BC vad som skulle ske med A340 maskinerna, det var till Mexiko, Seoul, Vietnam var det inte till och med Sydafrika som det gissades på.
Facit har vi nu, skrotupplag och upphuggning, inte en så får de avsluta sin karriär i luften som Cargo transportörer.
De flesta av oss har nog känt lite pirr när vi har bordat dessa maskiner, lyckan att få gå till vänster från L2 dörren,
hälsas välkommen packat upp lite från handbagaget för det som skall användas under flygningen, gå in på toaletten för att byta om till lite bekvämare kläder, kanske rent av det blir pyjamas, kommer tillbaka til sätet och möts av en CC som undrar om man önskar champagne, juice, eller vatten.
Strax därefter kommer menyn ut och man väljer vad som skall inmundigas såväl föda som dryck.
Strax därefter så är man i luften.
Fördrink med varma nötter serveras till och med kan CC komma och fråga om man vill ha på fyllning.
Vagnen med med förrätterna dras genom kabinen de senaste åren har det vid utresa från Skandinavien självklart varit löjrom från Kalix.
Brödkorgen visas och valet har självklart fallit på det Danska rågbrödet.
Varmrätten kommer, mitt fall har det till 90% av gångerna varit pastan som valts, sedan desserten och osten.
Allt detta har sköljts ned med en amerikansk Zero dryck (ingen smygreklam här)
Efter ett tag när man har läst lite i en bok och lyssnat på musik, så kan de serveras en renklämma.
Tack SAS A340 för alla trevliga stunder ni har transporterat mig och jag har fått uppleva så mycket trevligt både ombord och vid ankomsten.
Börjar inte mina ögon tåras