Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hachans

Medlem
Det är sällan jag blivit dåligt bemött på SAS men ikväll på CPH så.

Kom in med SK1427 och skulle vidare med SK753 till Gdansk, båda flighterna va sena men flyget in från Stockholm va ännu senare.

Landar på gate B9 och ska vidare från B19, perfekt tänker jag, får bli löpträning.
Mitt i får jag sms om att jag är ombokad till dagen efter, går ändå vidare till gaten i hopp om att komma med. Men icke, aja det är skitsamma. Shit happens.

Går till transferdesken, väntar och väntar, efter 30 min går jag fram och frågar om inte guldkunder har någon sorts företräde, får något nonsens svar.
Efter 55 min går jag fram igen, hatar mig själv lite grann för att vara den som är den och ”vifta” med guldkort men har snart väntat en timme och undrar om det inte existerar någon prioritet?
Får till svar ”Spelar ingen roll om du är guld, det skiter jag i”
Oj tänkte jag, det va ordentligt. Svarade med att då kan jag ju lika gärna flyga ryanair nästa gång om min status inte har någon som helst betydelse med att få hjälp.

En trevlig litauer hörde mitt gnäll och vi pratade och gnällde ihop i 20 minuter till, sen blev det min tur. Han hade väntat sen imorse på att bli ombokad till Vilnius från Stavanger :D
1 timme och 18 minuter totalt väntade jag på att få en hotellvoucher :oops:
Nu inkvarterad på comfort med avgång 11:00 imorgon, missade min natt på Hilton som skulle ta mig till Diamond i Gdansk.

När alla har guld och prio har ingen guld och prio.
 

LarsCph

Medlem
Trist!
I liknande situation har jag flera gånger helt enkelt gått till närmsta hotell o lagt mig. Räkningen har varje gång kompenserats av SAS utan vidare frågor. Har tagit lite tid någon gång men inga andra problem.

Jag försökta denna tillgång i USA med American Airlines - försenat då jag flög Tampa till Chicago i USA så jag behövde stanna en natt i Chicago. De ville inte ersätta mitt hotell och erbjöd nån voucher till resa som kompensation.
 
Toppen