Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Jag har helt missat Sverigechecken. Jag har alltid köpt presentkort på en specifik kedja, oftast Maxi. Men då vi både handlar på Maxi, Hemköp och Coop känns det tråkigt att behöva låsa upp pengarna i en specifik kedjas presentkort.

Hur fungerar Sverigechecken? Köper jag ett specifikt presentkort för Sverigechecken (hos exempelvis Hemköp) eller betalar jag direkt med Sverigechecken i butik.
Misstänker det första men föredrar det andra.

Blir lite förvirrad när jag läser på hemsidan.
Samma presentkort fungerar på alla kedjor. Jag köper helst via GoGift för där kan jag välja lite olika valörer (upp till 500kr), medan Zupergift bara har 200kr

Den har inte funnits så länge, kom tillbaka för någon månad sen?
På GoGift har de funnits länge tror jag.
Om du syftar på Zupergift så kan det stämma, men man får inget mervärde av att köpa dem där gentemot GoGift (du kan inte använda SAS-köpta Zupergift till just denna), så då väljer jag hellre GoGift.

Ang den här bonushelgen. Vad ger mest? Jag har Amex Elite och Eurocard premium. Vilket kort ska jag använda? Ger Amex mer poäng även om det är kampanj helg på Premium? Tack för svar. Jag har en del större inköp på gång.

Det är ju svårt att svara på, beror på din situation. Har du inget spendkrav för bonuspoäng eller voucher kvar att uppfylla så är det såklart bättre att använda SAS Mastercard Premium.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen