Pre-Covid var det skytteltrafik fram och tillbaka på Kina för CEVT, Geely och Volvo Cars… inte direkt högtrafik nu.Det kanske var en annan tid, men jag har alltid uppfattat att Finnair inte hade något problem allls att sälja premium kabin från GOT österut. Har tex varit på platinum event i GBG för några år seda och det var rätt fullt med folk som reste ofta och bara business.
Jo, det är en annan marknad än direkt till USA, men i alla fall då verkade det inte generellt vara motstånd mot premiumkabin.
Kan tyvärr inte hitta detta någonstans :-(Går det att ta fram beläggningen någonstans ifrån? Det har funnits en del som antytt att det inte gått så bra som inställda flyg med mera.
Nu höll jag på att skriva som vanligt är… Problemet med long haul ut från GOT betalningsviljan för premiumkabiner. At fylla upp EuroBonus platser går ju alltid men att få lönsamhet genom betalande passagerare i premiumkabinerna verkar vara dödfött från GOT, oavsett om det är SAS eller Delta [som gav upp ens innan första flygningen]
Vi får helt enkelt hoppas på low cost all economy i framtiden.
OT: För att förstå GOT och dess passagerare i upptagningsområdet räcker det att reflektera att endast två flygbolag flyger till London från GOT; British Airways till LHR och Ryan Air till STN.
SAS och EasyJet har tidigare försökt på sträckan.
EasyJet flög GOT-LGW runt 2010.Ja, jag ställde mig tveksam till om GOT-NYC skulle bli så väldans bra då flygtiderna var inte att hänga i granen direkt. Dock flög min frus systers amerikanska pojkvän NYC-GOT i ekonomi och tyckte det var bra.
Kanske lågprisbolaget Norse Atlantic vågar sig på en rutt?
Menar du inte Norwegian för jag kan inte minnas att EasyJet flög direkt till London eller har jag förträngt det? Sen sköt ju SAS sig själva i foten gällande sin London-rutt då de bytte från Heathrow till Stansted.
Vi hade ju ett tag dessa tre:
BA: Heathrow
Norwegian: Gatwick
Ryanair: Stansted
......
Personligen hoppas jag bara på en ny linje från Göteborg, och det relaterar London-diskussionen som uppstått i tråden. Iom att Sun-Air (för British Airways) flyger Billund-London City Airport, och att bolaget utökat med Billund-Göteborg sedan i våras, skulle jag gärna se att den linjen roterades så att några av avgångarna gick från/till Göteborg-London City. DLR på 21 min till Bank station, och alltid lugnt på flygplatsen.