Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petter

Medlem
Kollade nu, resa till USA I Mars, från Go till Plus 350 euro från Go till Business 600 euro.. / person och väg :O
Låter hutlöst mycket, kan ju boka en business biljett direkt I såfall?!

chazzie

Medlem
Kollade nu, resa till USA I Mars, från Go till Plus 350 euro från Go till Business 600 euro.. / person och väg :O

Priserna är väl ytterst dynamiska och visst är det mycket mot för va de flesta får för erbjudanden, men det står alla fritt att bestämma om man tycker priset är värt produkten/tjänsten. Det kan vara så att det är få platser som finns och som vanligt är det tillgång/efterfrågan som styr.

Visst är lägre pris alltid trevligt och önskvärt dock :D

joemume

Medlem
Sista året har priserna skjutit i höjden och faktiskt fördubblats. Min inställning till OT just nu är att jag hellre köper en Z-klassbiljett direkt, prisskillnaden är för liten för att sitta på nålar och sedan kanske ändå få upgraden declinad.

d99mlu

Medlem
Kollade en random lördag-lördag till Chicago i mars, och skillnaden mellan billigaste ekonomi och billigaste business var 20 000 kr t/r. Skulle nog säga att €600/väg för uppgraderingen fortfarande är okej värde.

Petter

Medlem
Kollade en random lördag-lördag till Chicago i mars, och skillnaden mellan billigaste ekonomi och billigaste business var 20 000 kr t/r. Skulle nog säga att €600/väg för uppgraderingen fortfarande är okej värde.

Njae, säg att man köper en normal biljett i ekonomi t o r till NY för 4500:- lägg på 1200 euro för Optiontown= 11000 sek alltså totalt 15500:- då hade jag nog bokat business direkt för en merkostnad av 4500:-
Nu avstår jag dock.
Men men.. Det är min åsikt..

taxvalp

Medlem
Njae, säg att man köper en normal biljett i ekonomi t o r till NY för 4500:- lägg på 1200 euro för Optiontown= 11000 sek alltså totalt 15500:- då hade jag nog bokat business direkt för en merkostnad av 4500:-
Nu avstår jag dock.
Men men.. Det är min åsikt..

Om man baserar kalkylen på mycket billiga ekonomibiljetter, ovanligt dyra OT-uppgraderingar och väldigt prispressade businessbiljetter så framstår OT som en kass idé.

joemume

Medlem
När jag började med OT för några år sedan låg businessuppgraderingskostnaden konstant på 357 EUR. Nu följer inlägg på inlägg på temat att 600+ EUR är bra värde. Min bedömning är att värdet mer än halverats och att behöva sitta och vänta på en uppgradering som kanske ändå inte kommer för en dyr peng när man räknar ihop ursprungligt biljettpris+uppgradering är inte värt det. Köpa Z-klass på en gång blir min väg framåt. Visst, har man aldrig flugit business så är det fortfarande spännande, men annars är våndan inte värt de 3-4000 SEK man sparar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen