Eneste fordel ved on-line check-in er at man får sin garanterede plads. Ulemperne er derimod mange: lange køer ved drop-off, ingen eller lav chance for opup (da man jo "er på plads" - og ikke bliver opdaget i systemet med mindre man har meget høj status...), billetten er "brugt" i samme sekund man checker in online! Dvs. hvis man ikke når i lufthavnen i tide er man ilde stillet. Hvis man ikke har checket ind online og sidder fast i en kø, kan man måske ringe eller i det mindste blive No Show og måske få lov at rebooke. Masser af andre grunde til at undgå on-line: f.eks. særlig håndtering af baggage og mulig brug af forskellige FFP kort på samme rejse. Man kan heller ikke checke sin baggage ind særlig langt. Og man kan slet ikke checke baggage igennem hvis man rejser på flere forskellige billetter....Envidere kan man ved on-line ikke få adgang til Emergency Seats, da det kræver en synlig vurdering af passagerens fysik, normalitet, og intoksikeringsgrad / ædruelighed....
Håller inte alls med dig om allt detta. Givetvis varierar det mellan olika flygbolag och vad man har för status. Se kommentarer nedan:
Man är inte garanterad sin sittplats bara för att man checkar in online. Har varit med om flera gånger då det ändrats.
Nu droppar jag alltid bagage i businessclass-checkin (eftersom jag är EBG), men oavsett var du checkar in så skall du väl ändå droppa väskan?
De gånger jag fått opup har jag checkat in online. Som jag skrev tidigare i denna tråden så sker opup enligt en vän till mig som jobbat på SGS på Arlanda för nåt år sedan enligt principen, först incheckad med högst status blir uppgraderad först. Det talar i allra högsta grad för att checka in online och inte vänta.
Det går att ånrga check-in (även om jag aldrig testat det) på sas.se, så nog kan man göra nåt åt biljetten även om man checkat in online.
Har själv checkat in online på ARN-CPH-SIN med SK/SQ och skulle sedan vidare med MH på annan biljett via KUL till PNH från SIN. Inga problem för incheckningsdisken att tagga väskan hela vägen.
Det går att välja emergency row online på de flesta bolag, och du kan alltid be agenten ändra din seating eller andra parametrar när du droppar väskan.