Senaste nytt

Vad tycker du om ett fyr- & femstjärnigt hotell som inte erbjuder gratis internet?

nilsson

Medlem
Jag skulle nog säga att SPG är värst. Jag har svårt att förstå hur hotellen resonerar med detta.

Det löser man ju enkelt genom att vara SPG platinum.

Trots att jag är det och att det alltid är gratis i lobbyn så får jag hålla med om att detta är ohyggligt irriterande. Även om det är gratis så får man massa hotell-sidor i webbläsaren när man öppnar den, eller blir avbruten var 24:e timme för att fylla i sitt rumsnummer igen.

Nåja, nu verkar i alla fall bandbredd, latency och packetloss blivit ok på alla ställen jag besökt senaste året.

mha321

Medlem
Ja prissättningen är skum. Varför erbjuda 24h? :rolleyes:
Antagligen rate plan från leverantören, knappast något som är custom made för inflight wifi.

De använder sig väl av T-Mobile om jag minns rätt även för flynet. Och det är T-mobiles standard-gränser.

Fick en gång för några år det beskrivet för mig som anledningen att man inte fick gratis wifi i SEN-lounger heller - T-mobile "hade ingen standard för det". Som tur är har de ju löst det nu åtminstone...

Dr. Miles

Expert
Reseavdelningen har bokat "The Castle Hotel, a Luxury Collection Hotel, Dalian" (大连一方城堡豪华精选酒店, det ser ut som ett SPG hotell) åt mig för min kommande resa till Kina och det ser ut som hotellet räknas som ett femstjärnigt hotell.

Problemet är dock att hotellet ligger åt helt fel håll för att besöka mina kunder och internet inte ingår i room rate.
OK, priset av internet är inte lika hutlösa som vissa andra hotell, det kostar bara 90 CNY per dag men jag verkligen inte gillar konceptet.

Det är ungefär som om toalettbesök (infrastruktur) är gratis för Economy class resenär men det kostar för First class resenär. Vem skulle acceptera sådan trams?

Last edited:

Homer

Medlem
Internet är numera gratis på SPG hotell, om man bokar via SPG...

Who is eligible to receive complimentary in-room Internet access?
An active SPG Member who books an Eligible Rate for a Stay at an SPG Participating Hotel through a Starwood Website or an SPG App directly or through a travel professional will receive complimentary in-room Internet access during his/her Stay at the SPG Participating Hotel.

SPG | Starwood Preferred Guest

Dr. Miles

Expert
Internet är numera gratis på SPG hotell, om man bokar via SPG...

Who is eligible to receive complimentary in-room Internet access?
An active SPG Member who books an Eligible Rate for a Stay at an SPG Participating Hotel through a Starwood Website or an SPG App directly or through a travel professional will receive complimentary in-room Internet access during his/her Stay at the SPG Participating Hotel.

SPG | Starwood Preferred Guest
Tyvärr hjälper det inte för mig när reseavdelningen bokar hotellet åt mig via företagets resebyrå...
Jag försöker att boka om till ett annat hotell som är närmare till kunderna.
Tack för tipset dock. :)

Valley

Medlem
Det är ungefär som om toalettbesök (infrastruktur) är gratis för Economy class resenär men det kostar för First class resenär. Vem skulle acceptera sådan trams?

Naja, snarare som så att toalettbesöket ingår. Men du får enbart papper om du har rätt status. Annars kostar det EUR 18/besök :)

Andrew

Medlem
Det är helt galet att så många hotell inte har gratis wifi ens för hotellgäster. Har varit med om hotell som haft gratis internet i lobbyn (med täckning enbart i lobbyn) men betal-wifi väl på rummen. Det som är mest tokigt är dock att hotell som Mandarin Oriental alltid tycks envisas om att ha (dyrt) betal-wifi som man heller inte verkar kunna komma undan om man inte bokat "Wifi inclusive" vilket ofta är en rätt tråkig rate.

Trots argumentet att vissa typer av hotell har kunder som ändå inte skulle märka det i plånboken känns det väldigt sniket att ta ut extraavgifter på det sättet och bidrar till en sämre helhetsupplevelse. Ungefär som att ta betalt för vattenflaskor på rummet eller vid poolen.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen