Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Xpressen

Medlem
Efter att ha lagt någon timme på diverse sökningar så antar jag att svaret är "nej" men ställer frågan ändå.

Resa till AUH från skandinavien med *A, finns det något bolag som erbjuder widebody (TK har det IST-FRA men inte på långa legget IST-AUH vad jag kan se...)?
Ser onekligen inte så ut för tillfället. Alternativet är ju annars att flyga till DXB dit flyger väl både LH, LX och TK med widebody? Sen är det bara dryga timman med bil till beroende på vart i Abu Dhabi du ska.
Så vad kör de IST-auh med då? 777 har jag åkt med iaf.
A321 ser det ut som
 

TP12

Medlem
Ser onekligen inte så ut för tillfället. Alternativet är ju annars att flyga till DXB dit flyger väl både LH, LX och TK med widebody? Sen är det bara dryga timman med bil till beroende på vart i Abu Dhabi du ska.

A321 ser det ut som
Tack, då ser vi detsamma. Har övervägt DXB verkar dock bli några timmar längre flygtid utöver en timme i taxi. Kommer sannolikt ha med mina föräldrar och tror jag kommer få svårt att övertyga dem om DXB.
 

toer00

Medlem
Tips önskas! Vad väljer man…

Har hittat 2 st platser EB i business till New York för mig och frugan, senare i höst.
Antingen SK/UA via LHR och då Polaris i B767 med UA, 3 timmar väntan på LHR. Alternativt OS/OS via VIE, 4 timmars väntan och då B767w med OS…

Vad väljer man? VIlken av UA/OS har bekvämaste hårdvaran, trevligaste servicen samt bästa maten?
 

palmen

Moderator
Det är inget fel på varken OS eller UA. Bäst mat är ju omöjligt att säga när man inte vet menyn eller vad som händer närmsta 9 månader. Hur bra personalen är kan variera från dag till dag.

Vad det gäller säte hade jag personligen valt Polaris, men åker man två är det ju inte optimalt. Du kan ju själv googla bilder på vad du tror passar er bäst vad det gäller config på säten.

Båda bolagen är bra, jag hade tagit det som passade bäst tidsmässigt.
 

toer00

Medlem
Säkert inget fel på UA..vet inte om det är fördomar men inrikes i USA när jag flugit med dom SFO-EWR några gånger (iofs i gamla configen), så har jag upplevt personalen som lite mer ”pushig/skränig” än den europeiska men som sagt det var innan nya Polaris konceptet plockades fram…
Många poffs bloggare säger annars att OS och Do & Co är ett vinnande recept…? Medans en del säger att UA börjat skala av Polaris konceptet…?
Någon som flygit med dessa bolag i närtid?
 
Toppen