Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JPE

Medlem
Så långt har jag hängt med, men trodde inte att det skulle vara så mellan olika bolag. Att ett bolag kan vilja vill sälja awards A-B och B-C, men inte A-C förstår jag. Har svårare att förstå att bolag Y släpper platser B-C men inte vill erbjuda dem till den som flyger A-B med ett annat bolag X.

Men man lär sig något nytt hela tiden, tack för ditt svar. :)
Jag skrev häromdagen om en liknande låsning och då spelade det roll i vilken ordning segmenten lades till:

 

eddo

Medlem
Jag skrev häromdagen om en liknande låsning och då spelade det roll i vilken ordning segmenten lades till:

Tack för tipset. Eftersom resten av benen redan är bokade vågar jag inte be dem börja röra i dessa. :oops:

Men absolut ett bra tips om man står inför att boka en helt ny resa.
 
  • Gilla
Reactions: JPE

kolis

Medlem
Bör man alltid leta efter en SAS bonusresa istället för att söka resor med poäng? Tänker om det alltid kostar mycket mer poäng med "vanliga" flyg? Eller är star alliance ett bra alternativ också? Har aldrig bokat med poäng tidigare så känner mig som en riktig noob i detta
 

eddo

Medlem
Bör man alltid leta efter en SAS bonusresa istället för att söka resor med poäng? Tänker om det alltid kostar mycket mer poäng med "vanliga" flyg? Eller är star alliance ett bra alternativ också? Har aldrig bokat med poäng tidigare så känner mig som en riktig noob i detta
Vanliga resor för poäng är oftast ett dåligt alternativt sett till att du får dåligt värde för poängen jämfört med bonusresor. Att boka Star Alliance är absolut ett bra alternativ om du vill resa till andra destinationer än vad SAS erbjuder eller om det inte finns några lediga bonusplatser med SAS.
 

toer00

Medlem
Jag har bokat AMS-BKK-AMS med Eva Air i november nästa år (2023). Eftersom de biljetterna fanns tillgängliga men inte anslutningsflyg ARN-AMS-ARN med SAS, så måste jag ringa och plocka in dessa manuellt när platser släpps, att de blir justeringar i skatter är jag på det klara med. Medan frågan är, hur blir det med avgiften på 150 Kr? Man kunde ju inte boka SAS när jag bokade Eva Air…
Sedan så har jag oturen att 107 000 av de 330 000 poäng jag använde går ut i januari 2023. Kan jag fortfarande därefter boka om de redan inbokade till andra flighter samma datum? Typ om SQ skulle öppna upp? Eller är jag helt låst efter 31/1?
 

Mr Basic

Medlem
Jag har bokat AMS-BKK-AMS med Eva Air i november nästa år (2023). Eftersom de biljetterna fanns tillgängliga men inte anslutningsflyg ARN-AMS-ARN med SAS, så måste jag ringa och plocka in dessa manuellt när platser släpps, att de blir justeringar i skatter är jag på det klara med. Medan frågan är, hur blir det med avgiften på 150 Kr? Man kunde ju inte boka SAS när jag bokade Eva Air…
Sedan så har jag oturen att 107 000 av de 330 000 poäng jag använde går ut i januari 2023. Kan jag fortfarande därefter boka om de redan inbokade till andra flighter samma datum? Typ om SQ skulle öppna upp? Eller är jag helt låst efter 31/1?
Ändrar du bokningen kostar det 150kr pp.
Ändrar du bokningen förfaller utgången poäng.
Att flyg inte finns eller har släppts tror jag inte är ngt giltigt argument för att slippa ovan.
 

palmen

Moderator
Att flyg inte finns eller har släppts tror jag inte är ngt giltigt argument för att slippa ovan.
Det är definitivt inte ett skäl för att slippa avgiften på 150 kronor.
Mig veterligen så tas den bara bort om man blir tvingad till ombokning pga schemaändring eller inställda flighter, annars ska den alltid betalas.
 

nils1603

Medlem
Hej hej,

I have a quick question. I am trying to book an eurobonus award flight with a return from a different airport. It's seems no longer possible to do that, since the option dissappeared. I even tried modifying the revenue parameter in the URL, but it always switches back to "revenue" instead of points. Does anyone know why? Did the terms and conditions change or is this a new "feature" of the new booking system?
 

Attachments

  • Screenshot 2022-12-12 at 11.29.18.png
    Screenshot 2022-12-12 at 11.29.18.png
    39,2 KB · Visningar: 86
  • Screenshot 2022-12-12 at 11.29.25.png
    Screenshot 2022-12-12 at 11.29.25.png
    43,1 KB · Visningar: 84
Hej hej,

I have a quick question. I am trying to book an eurobonus award flight with a return from a different airport. It's seems no longer possible to do that, since the option dissappeared. I even tried modifying the revenue parameter in the URL, but it always switches back to "revenue" instead of points. Does anyone know why? Did the terms and conditions change or is this a new "feature" of the new booking system?
You cant do that online anymore, you need to cal
 

TP12

Medlem
Efter att ha lagt någon timme på diverse sökningar så antar jag att svaret är "nej" men ställer frågan ändå.

Resa till AUH från skandinavien med *A, finns det något bolag som erbjuder widebody (TK har det IST-FRA men inte på långa legget IST-AUH vad jag kan se...)?
 
Toppen