Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Shoreline

Medlem
Den där bekräftelsen (post 468) är alltså helt värdelös och det är bara om man också får en refund notice som
man får pengarna tillbaka, och så har det väl alltid varit om jag inte minns fel.

Slutsatsen är alltså automatisk återbetalningen fungerar, men bara ibland.
Stämmer nog. Ska avboka en resa imorgon tänkte jag, nån som har en magkänsla för bästa tidpunkt på dygnet? o_O

Homer

Medlem
Jag ringde i ett annat ärende och frågade samtidigt hur lång väntetiden är om man avbokar
nu och varför en del återbetalningar görs automatiskt och man får pengarna inom några dagar.
"öh, nä det vet jag inte"
Sedan kollade han på min senaste avbokning från förra veckan (ej fått refund notice) och svarade
"Den ligger i kön men det tar nog inte mer än några veckor innan du får pengarna"
Trams eller så finns det flera köar, hamnar man i fel kö så tar det flera månader innan man får pengarna :rolleyes:

Last edited:

Santa

Medlem
Börjar fundera på om det har att göra med vilket kort eller bank/kortutgivare man har betalat med?

Ett förtydligande till alla här som väntar på pengar från SAS.
Det går rykten om att SAS håller inne med återbetalningar pga. sur kassa.
Kan vara så, men vi på Customer Service har inte den inblicken i verkligheten.
Den info vi har är att det tar tid pga. den manuella hanteringen av varje ärende.
Det spelar ingen roll vilken biljett ni har. PLUS eller GO hanteras på samma vis.
Sluta ring till oss och sluta skäll ut oss som att det vore vårt fel.
Vi på Customer Service gör vad vi kan. Efter bästa förmåga.
Vi kan inte snabba på utbetalningar. OK?

Tomas E

Medlem
Den info vi har är att det tar tid pga. den manuella hanteringen av varje ärende.
Det spelar ingen roll vilken biljett ni har. PLUS eller GO hanteras på samma vis.
Jag har inga pengar utestående så jag är inte part i målet eller personligen berörd. Men säkerligen kan du förstå att kombinationen av lång tid (SAS följer faktiskt inte lagkraven!), VD-löften som inte uppfylls (kallas lögner på vardagssvenska), varierande besked från olika håll och tydliga inslag av slumpmässig hantering, sammanlagt gör många väldigt förbannade? Det är säkert tråkigt att lyssna på skällande typer (skulle själv inte vilja ha det jobbet), och skäll lönar sig sällan mer än envishet i artigt tonläge, men det är ju till kundtjänst de missnöjda kan vända sig. Så realistiskt sett blir det nog skäll i luren till SAS har fått ordning på det är skyldig sina kunder.

Santa

Medlem
Jag har inga pengar utestående så jag är inte part i målet eller personligen berörd. Men säkerligen kan du förstå att kombinationen av lång tid (SAS följer faktiskt inte lagkraven!), VD-löften som inte uppfylls (kallas lögner på vardagssvenska), varierande besked från olika håll och tydliga inslag av slumpmässig hantering, sammanlagt gör många väldigt förbannade? Det är säkert tråkigt att lyssna på skällande typer (skulle själv inte vilja ha det jobbet), och skäll lönar sig sällan mer än envishet i artigt tonläge, men det är ju till kundtjänst de missnöjda kan vända sig. Så realistiskt sett blir det nog skäll i luren till SAS har fått ordning på det är skyldig sina kunder.

I hear you Tomas!
Jag önskar jag hade en knapp jag kunde trycka på för att bara betala ut skulden som SAS har.
Vi har inte den knappen på Customer Service.
Ni ringer och en del av er skäller ut oss så att vi mår dåligt.
Snälla sluta med det. Vi kan inte påverka läget.

Vi här är nog dom som förstår mest och vill SAS allt det bästa, och vet att det inte lönar sig att ringa och skälla. Däremot förstår jag barnfamiljen som har betalat många tusenlappar till er för sin årliga semesterresa. Pengar som dom nu inte får tillbaka och har då inga pengar till att göra andra saker för i Sverige, om dom inte tar ett blancolån typ. Kan tänka mig dessa föräldrars desperation just nu när dom är hemma med ungarna istället. Och att dom tyvärr tar ut sin ilska på er i telefon.

Btw du svarade inte på min fundering och på varför ärenden uppenbarligen inte hanteras i ordning.

Santa

Medlem
Vi här är nog dom som förstår mest och vill SAS allt det bästa, och vet att det inte lönar sig att ringa och skälla. Däremot förstår jag barnfamiljen som har betalat många tusenlappar till er för sin årliga semesterresa. Pengar som dom nu inte får tillbaka och har då inga pengar till att göra andra saker för i Sverige, om dom inte tar ett blancolån typ. Kan tänka mig dessa föräldrars desperation just nu när dom är hemma med ungarna istället. Och att dom tyvärr tar ut sin ilska på er i telefon.

Btw du svarade inte på min fundering och på varför ärenden uppenbarligen inte hanteras i ordning.

Finns inget svar på varför ärenden inte tas i ordning.
Våran refunds-avdelning ligger i Indien och vi har ingen koll på vad dom gör.

Mvh
SAS

Santa

Medlem
Så nu när man försöker hjälpa folk och förklara hur det ligger till så får man ett PM från en så kallad skitstövel.
EBG DYKWIA?
Varför frågar man sig.
Du vet vem du är för jag har svarat dig.
Skärpning folk.

Toppen