LPC123
Medlem
Tackar och bockar för detDen siffran avser från inlämnat. Mediantid 2023 var 69 dagar från dess att ärendet var färdigt för beslut (på resor).
Tackar och bockar för detDen siffran avser från inlämnat. Mediantid 2023 var 69 dagar från dess att ärendet var färdigt för beslut (på resor).
Generellt, inte bara vid LLC:er, brukar det vara i princip omöjligt att få till en ombokning till andra flygbolag/allianser när en inställd flygning sker långt i förväg.Ultra-LCCs och No 261/2004 i praktiken?
Wizz bokade just om min enkel-flight, Tirana, Albanien till Skavsta, 3 dygn tidigareläggning Nov 02 istället för Nov 05. Denna dag funkar inte för mig. Teoretiskt/juridiskt faller denna flight kanske inom 261/2004 regelverket men jag har inga egentliga förhoppningar att de löser hemresa den 05e . Flighten var uber-billig och jag orkar inte bråka/oroa mig så jag tar nog en credit vilket de är ganska duktiga på att utfärda och hittar sen själv resa hem men jag är nyfiken på om nån här har hittat annan bättre lösning med Wizz, Ryan eller liknande bolag? För visst kan man väl glömma att de skulle boka om en till ett annat bolag, eller rutta om en genom sina egna alternativa flygningar med stopovers, det har väl aldrig hänt?
Om ditt ärende är lite mer komplext misstänker jag att man väntar till december... 2022 satte man ett 'särskilt mål' som innebar att inget ärende skulle vara äldre än 9 månader vid årsskiftet (vilket nåddes 2022 samt 2023). Det finns således tydliga incitament att klara av målen innan årsskiftet, men troligen ligger incitamenten fram tills dess att beta av mindre komplexa ärenden som minskar genomströmningstiderna (som man rapporterar årligen).Tackar och bockar för det
Ja men jag anser egentligen inte att det är så krångligt. Men det tycker man väl aldrig när man drar något till ARN? Väder relaterat och kallt i Chicago. SAS hävdar att dom inte kunde tanka för det hade frusit vid bara den gaten.Om ditt ärende är lite mer komplext misstänker jag att man väntar till december... 2022 satte man ett 'särskilt mål' som innebar att inget ärende skulle vara äldre än 9 månader vid årsskiftet (vilket nåddes 2022 samt 2023). Det finns således tydliga incitament att klara av målen innan årsskiftet, men troligen ligger incitamenten fram tills dess att beta av mindre komplexa ärenden som minskar genomströmningstiderna (som man rapporterar årligen).
Kikade nämligen på vägledande beslut, som troligen är lite mer komplexa. Sedan man instiftade det nya målet 2022, har en stor andel av dessa fattats under december - 12 av 26 2023 samt 10 av 23 2022. Hittills i år finns inget vägledande beslut publicerat.
Cool. Fick du det du betalat för den inställa Wizz flighten eller ersättning för att täcka en annan (dyrare) ersättnings-flight?Jag har bara haft ett ärende mot Wizz men det skötte man exemplariskt. Tog två veckor från försening tills pengarna var på kontot.
Det var bara en försening av själva Wizz-flighten, så fick standardiserad ersättning samt lite matutgifter, men misstänker att det blir krångligare vid ombokning!Cool. Fick du det du betalat för den inställa Wizz flighten eller ersättning för att täcka en annan (dyrare) ersättnings-flight?