Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JohnnyWilde

Medlem
Tack för alla tips och hjälp! Även här är en vinterresa bokad och jag kan konstatera att jag fick riktigt bra hjälp i Tallin. Enda missen var att de nämnde att resan skulle kosta 140 t EB-poäng, så de var tvungna att ringa upp i efterhand och be om ursäkt då det skulle kosta 190 t poäng. Trodde ett tag att jag fått jackpot. Det fanns t.o.m. bättre tillgänglighet i dras system än vad jag kunde hitta via KVS Tool, United och ANA - detta gällande BKK-SIN sträckan.

ARN - FRA (SK, C)
FRA - BKK (TG, F i a380)
BKK - SIN (TG, C i 787)

SGN - BKK (TG, C)
BKK - FRA (TG, F i a380)
FRA - ARN (LH, C)

Tyvärr finns det ingen rolig connection med SQ från BKK till SIN så C i 787 får "duga".
FRA-BKK med LH kan läggas på bevakning för kontroll 14 dagar innan.
Tyvärr ingen F på LHs 747 till Bangkok utan spana på FRA- SIN direkt istället!
 

Berrsus

Medlem
Tyvärr ingen F på LHs 747 till Bangkok utan spana på FRA- SIN direkt istället!

Just ja! Tack! Efter allt letande är jag snurrig på flighter. Det är FRA - SIN jag ska spana in. Tyvärr tappar jag 787 i C med Thai, men det känns inte som mycket att gråta över när det blir LH First Class Lounge istället. :D
 

JohanA

Medlem
I praktiken omöjligt att boka F awards på LH till Singapore av den enkla anledningen att de ofta säljer alla åtta platser som revenue.
Har man tur som SEN kan det gå att få, men då ska man som sagt ha tur!
Route via PEK, PVG, HKG, ICN eller TYO så finns det däremot goda möjligheter.
 

Berrsus

Medlem
I praktiken omöjligt att boka F awards på LH till Singapore av den enkla anledningen att de ofta säljer alla åtta platser som revenue.
Har man tur som SEN kan det gå att få, men då ska man som sagt ha tur!
Route via PEK, PVG, HKG, ICN eller TYO så finns det däremot goda möjligheter.

Ja, Dr Miles nämnde det. Skadar dock inte att ha en alert på sträckan om möjligheter dyker upp, skam den som ger sig :cool:
Om jag förstått det rätt så passar inte de listade flygplatserna i bokningen då jag flyger hem via BKK. Det blir två olika transferzoner. Annars hade jag försökte mig på någon av LH flighterna via HKG.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Ja, Dr Miles nämnde det. Skadar dock inte att ha en alert på sträckan om möjligheter dyker upp, skam den som ger sig :cool:
Om jag förstått det rätt så passar inte de listade flygplatserna i bokningen då jag flyger hem via BKK. Det blir två olika transferzoner. Annars hade jag försökte mig på någon av LH flighterna via HKG.
Om din slutdestinstion är Singapore, räknas Bangkok inte som olika transferzon då det är samma zon som destinationen (Sydostasien zon).
 

Silverfux

Medlem
Kan man flyga tex ARN-FRA-HND-BKK-SYD och samma tillbaka? Blir det en giltid routing? Har inte hört någon som flugit så vilket gör att jag misstänker att det är en ogiltig routing....
 

joel smedberg

Ny medlem
Vad får jag egentligen göra för ombokningar? Om jag minns rätt så är det typ 150kr för en ändring
  • Får jag ändra namn på medpassagerare om jag köpt med 2-for-1?
  • Kan jag ändra samtliga datum, legs och destination och det är fortfarande samma pris?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen