Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Vad får jag egentligen göra för ombokningar? Om jag minns rätt så är det typ 150kr för en ändring
  • Får jag ändra namn på medpassagerare om jag köpt med 2-for-1?
  • Kan jag ändra samtliga datum, legs och destination och det är fortfarande samma pris?
Just kombination av namnändting och andra ändringar vet jag inte men om du ändrar rotuing, flight, datum allt på en gång får du betala endast 150 SEK per person förutsatt du är registrerad medlem i Sverige.
 

NotRyan

Medlem
Just kombination av namnändting och andra ändringar vet jag inte men om du ändrar rotuing, flight, datum allt på en gång får du betala endast 150 SEK per person förutsatt du är registrerad medlem i Sverige.
Precis som doktorn antyder här så funkar inte namnändring när andra flygbolag är inblandade....
 

Wayne

Medlem
Om man har poäng för att åka business till USA, vilken stad är lättast att komma åt 2 platser business class till och hur länge ska man räkna med att vara ute i förväg?
Destinationen är tänkt att vara NY eller Miami i höst, men kan flyga inrikes via united om det skulle behövas.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Om man har poäng för att åka business till USA, vilken stad är lättast att komma åt 2 platser business class till och hur länge ska man räkna med att vara ute i förväg?
Destinationen är tänkt att vara NY eller Miami i höst, men kan flyga inrikes via united om det skulle behövas.

Jag tycker det varit rätt gott om platser till LAX under våren och hösten i perioder. Även till Miami i höst var det gott om dagar med Två C platser per flight när jag bokade. I ekonomi var det heller inga svårigheter att hitta fyra platser på ett antal flygningar. Barn och barnbarn blev inbokade på den sämre klassen.
 

fcx

Medlem
Om man har poäng för att åka business till USA, vilken stad är lättast att komma åt 2 platser business class till och hur länge ska man räkna med att vara ute i förväg?
Destinationen är tänkt att vara NY eller Miami i höst, men kan flyga inrikes via united om det skulle behövas.


Om du ska flyga med SAS så upplever jag att Chicago och DC är enklast att hitta platser till. Nu när LAX och MIA är nyöppnade kanske de också funkar, men det är nog övergående.

Boka så fort du hittar platser, och man bör nog vara ute minst sex månader i förväg.
 

gdaily

Medlem
Det är igna problem att nyttja vouchern om man kan vara lite flexibel.
Nu vet jag inte vilken destination du sökt på men till SFO finns det minimalt med bonusplatser med SAS så det kan bli svårt. Till NY brukar man behöva vara ute minst 9 månader i förväg för att kunna boka Business. Till Chicago under vintern kan det finnas bra tillgång någon månad inpå resan..
När släpper SAS sina busninessstolar då? Jag tittar på att försöka hitta en resa i december för mig och frugan... Hittar inget i business till New York, hittar ditresa till Chicago i Business, men hittar absolut ingen hemresa från USA i Business. Hilfe, bitte!
 
Last edited:

MartinH

Medlem
När släpper SAS sina busninessstolar då? Jag tittar på att försöka hitta en resa i december för mig och frugan... Hittar inget i business till New York, hittar ditresa till Chicago i Business, men hittar absolut ingen hemresa från USA i varken Go eller Business. Hilfe, bitte!
Jag misstänker att SAS har nån slags blackoutperiod 18 dec - 10 jan. Finns platser lite överallt innan och efter, men noll platser då. Har för mig att jag noterat detta tidigare år också.
 

agehall

Medlem
När släpper SAS sina busninessstolar då? Jag tittar på att försöka hitta en resa i december för mig och frugan... Hittar inget i business till New York, hittar ditresa till Chicago i Business, men hittar absolut ingen hemresa från USA i Business. Hilfe, bitte!

Ofta släpps några stolar 330 dagar före avgång. Sedan släpps lite fler då och då.

Jag misstänker att SAS har nån slags blackoutperiod 18 dec - 10 jan. Finns platser lite överallt innan och efter, men noll platser då. Har för mig att jag noterat detta tidigare år också.

Jag har iaf varit i USA över jul/nyår (inom de datum du nämner) med awards på SAS. Så det är isåfall något ganska nytt.
 

mha321

Medlem
Kan mycket väl vara nytt. Korrigerar mig själv - jag tyckte mig se samma sak förra året, december 2015.
Det är väl också antagligen de datum som det är absolut hårdast tryck på de award-biljetter som faktiskt släpps. Så det kan ju vara en kombination av att de släpper lite färre än vanligt, och att de som faktiskt släpps går åt extremt fort. Därmed inte blackout i sig, men väldigt svårt att få tag i det man vill ha..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen