Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad får jag egentligen göra för ombokningar? Om jag minns rätt så är det typ 150kr för en ändring
  • Får jag ändra namn på medpassagerare om jag köpt med 2-for-1?
  • Kan jag ändra samtliga datum, legs och destination och det är fortfarande samma pris?
Om du ändå skall ändra allt så är det bättre att avboka (gratis) och sen boka om.
 

miramax

Medlem
Hallå där!

Har en fundering angående bokning med eurobonuspoäng med amex vouchern. Hur funkar det om exempelvis jag utgår från UME och den andra i sällskapet utgår från ARN. Dvs. Vi vill ha precis samma flighter förutom min anslutning UME-ARN.

Kreativa tips på hur jag kan lösa detta?
 
Hallå där!

Har en fundering angående bokning med eurobonuspoäng med amex vouchern. Hur funkar det om exempelvis jag utgår från UME och den andra i sällskapet utgår från ARN. Dvs. Vi vill ha precis samma flighter förutom min anslutning UME-ARN.

Kreativa tips på hur jag kan lösa detta?
Båda måste ha samma resa. Även om ni bokar resan från UME och den andra vill hoppa på i ARN så kommer förmodligen den andres biljett att cancelleras för hela resan om vederbörande inte flyger första leget.
 

tob

Medlem
Båda måste ha samma resa. Även om ni bokar resan från UME och den andra vill hoppa på i ARN så kommer förmodligen den andres biljett att cancelleras för hela resan om vederbörande inte flyger första leget.

Det där är dock en sanning med modifikation när det gäller inrikesben hos SAS. Fick en gång kolla upp det där för en vän som skulle åka från OSD via ARN och vidare ut i världen men som kom på att passet fanns i Sthlm och därför åkte ner kvällen innan. SAS svar var då att inrikesben kunde plockas bort utan att det påverkade resan i övrigt och mycket riktigt gick det också bra.
Dock kan ju i detta fallet ett problem vara att det är en och samma bokning iom 2-4-1.
Men fråga tycker jag man ska göra!
 

palmen

Moderator
Det där är dock en sanning med modifikation när det gäller inrikesben hos SAS. Fick en gång kolla upp det där för en vän som skulle åka från OSD via ARN och vidare ut i världen men som kom på att passet fanns i Sthlm och därför åkte ner kvällen innan. SAS svar var då att inrikesben kunde plockas bort utan att det påverkade resan i övrigt och mycket riktigt gick det också bra.
Dock kan ju i detta fallet ett problem vara att det är en och samma bokning iom 2-4-1.
Men fråga tycker jag man ska göra!
Jag utgår ifrån att din vän inte åkte på samma biljett som den andra personen. Om man inte har samma biljett är det inga problem att lägga till/ta bort någon flight.
Bokar man en 2-4-1 så måste båda personer åka exakt samma väg, även inom Sverige. Så i just detta fall så får man nog boka resan från Arlanda och b oka en separat anslutning.
 

tob

Medlem
Jag utgår ifrån att din vän inte åkte på samma biljett som den andra personen. Om man inte har samma biljett är det inga problem att lägga till/ta bort någon flight.
Bokar man en 2-4-1 så måste båda personer åka exakt samma väg, även inom Sverige. Så i just detta fall så får man nog boka resan från Arlanda och b oka en separat anslutning.

Jag var nog lite otydlig, men det var mer cancelleringen jag tänkte på. Min vän åkte helt själv, anledningen till att han blandade in mig var att han kom på detta när SAS kundtjänst var stängd så han ville att jag som EBG skulle ringa och kolla. Jag kunde ju inte boka av hans biljett utan bara fråga om det skulle gå bra ändå (att alltså bara dyka upp till nästa flight) vilket det gjorde. Så med samma synsätt borde man kunna boka båda från Umeå men att en kliver på i Stockholm. Men det skulle jag nog själv inte våga satsa på utan att fråga en gång extra först.
 

Canadien

Medlem
Kan man inte boka 2-4-1 på 'bästa tillgänglighet'? Min kupong syns bara på sas.se när jag valt 'bästa pris'
Går det om man ringer Tallinn?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen