Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JohanA

Medlem
Det fungerar bara när det gäller SAS flyg som kan bokas på SAS hemsida. Jag har tidigare försökt förlänga en voucher men det var omöjligt, i varje fall för något år sedan.
Givetvis då det är bara SAS som går att bokas på SAS.se som award.
 

Voyageur

Medlem
Hmmm...trist då. Men det känns lite tråkigt att tillåta det på egna flyg men inte rucka det minsta på andra. I mitt fall skulle jag bli glad om de kunde förlänga det ens en vecka.

Om någon annan har erfarenhet av detta skulle det vara intressant att höra!
 

Dr. Miles

Expert
Hmmm...trist då. Men det känns lite tråkigt att tillåta det på egna flyg men inte rucka det minsta på andra. I mitt fall skulle jag bli glad om de kunde förlänga det ens en vecka.

Om någon annan har erfarenhet av detta skulle det vara intressant att höra!
Ring till Tallinn och försöka boka. Det är bättre alternativ än att fråga.
 

Dr. Miles

Expert
Absolut. Men av någon konstig anledning vill inte Tallinn svara ca 22.30 en söndag kväll medan de flesta experterna sitter här med snabba svar som alltid ;)
Vad jag vet ingen har lyckats att boka en Amex 2-4-1 Star Alliance bonusresa med avresa som sker efter voucherns giltighetstid.
Därför säger jag, om du inte kan acceptera vad som skrivs här, provboka själv.
 

agehall

Medlem
Hmmm...trist då. Men det känns lite tråkigt att tillåta det på egna flyg men inte rucka det minsta på andra. I mitt fall skulle jag bli glad om de kunde förlänga det ens en vecka.
Du missförstår nog - det är inget dom är "tillåtet" utan det är snarare en bugg på SAS.se. Så använd inte detta som något argument för då kan buggen fixas.
 

kexxcream

Medlem
Hmmm...trist då. Men det känns lite tråkigt att tillåta det på egna flyg men inte rucka det minsta på andra. I mitt fall skulle jag bli glad om de kunde förlänga det ens en vecka.

Om någon annan har erfarenhet av detta skulle det vara intressant att höra!

Finns ingen möjlighet alls. Jag var i samma sits då jag har två st 2-4-1 för 2016 och ville för en vecka sedan boka in en resa till Asien under vinterperioden. När vi hade avklarat utresan i december så sa datorn stopp för hemresan i januari pga giltighetstiden för vouchern. Agenten sa att hemresan måste börja 2016 men att man kan komma hem 2017 (1-2 januari) beroende på om man har en transfer som är lång (dock mindre än 24 timmar).
 

FFS

Medlem
Är det fler än jag som inte längre får upp möjligheten att utnyttja 2-4-1 voucher på sas.se?
Det fungerade för någon månad sedan och jag har inte använt förra årets voucher, så det ska finnas en i lager så att säga.
Jag förstår att jag kan ringa Tallinn och fråga, men undrar som sagt om fler upplevt samma sak
 

Martin B

Medlem
Är det fler än jag som inte längre får upp möjligheten att utnyttja 2-4-1 voucher på sas.se?
Det fungerade för någon månad sedan och jag har inte använt förra årets voucher, så det ska finnas en i lager så att säga.
Jag förstår att jag kan ringa Tallinn och fråga, men undrar som sagt om fler upplevt samma sak
Min fanns där senast i helgen.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

Dr. Miles

Expert
Är det fler än jag som inte längre får upp möjligheten att utnyttja 2-4-1 voucher på sas.se?
Det fungerade för någon månad sedan och jag har inte använt förra årets voucher, så det ska finnas en i lager så att säga.
Jag förstår att jag kan ringa Tallinn och fråga, men undrar som sagt om fler upplevt samma sak
Det är synligt fortfarande och fungerar för mig.

Screenshot20160314_06 SK.png
 
  • Gilla
Reactions: FFS
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen