Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej. Jag ser över mina alternativ att åka med sambon från Gbg till Sydney. Jag skulle behöva åka ganska nära datumen 11 April och hem 20 April.

Frågan är:

Hur stor chans är det att få några biljetter i Business eller First (Det gäller alltså 2 biljetter och en 2-4-1). Jag har kollat ett par gånger nu men de hänvisar till att vänta till Lufthansa och Singapore släpper sina awardbiljetter ca 2 veckor innan avgång. Är det 50/50 eller är det 1 på 100?

Vad tror ni?

Tack
 

agehall

Medlem
Hur stor chans är det att få några biljetter i Business eller First (Det gäller alltså 2 biljetter och en 2-4-1). Jag har kollat ett par gånger nu men de hänvisar till att vänta till Lufthansa och Singapore släpper sina awardbiljetter ca 2 veckor innan avgång. Är det 50/50 eller är det 1 på 100?

Chansen är [0..1]. Mer än så kan man inte säga. Det är dock 100% säkert att du inte kan boka LH F mer än 14 dagar i förväg om du använder EB-poäng. Business ska dock gå att boka längre ut. Singapore Airlines har ju en massa restriktioner på vad man får boka för F-platser med EB-poäng, men även där tror jag att du ska kunna hitta business tidigare ifall det finns.

Tyvärr är du ute ganska sent och du har ganska exakta datum för när du behöver resa - det är en kombo som gör att awardbiljetter är olämliga.
 
Jag har ringt under ca 4 veckor (men det kanske är sent när det gäller så exakta datum). Jag tackar så mycket för svaret och funderar vidare på om det inte är bättre att boka en resa och spara poängen till en annan gång. Tack
 

agehall

Medlem
Jag har ringt under ca 4 veckor (men det kanske är sent när det gäller så exakta datum). Jag tackar så mycket för svaret och funderar vidare på om det inte är bättre att boka en resa och spara poängen till en annan gång. Tack

Ja, 6-9 månader i förväg är den framförhållning jag brukar försöka ha när jag ska boka longhaul awards. Kommer man närmare inpå får man vara ganska flexibel för att få ihop något.

Har du sökt själv för att kolla vad som finns?
 

JohanA

Medlem
Exakt, så fort du har en grovplanering boka det som finns. Man kan alltid ringa och ändra när bättre platser dyker upp, eller om planerna ändras. Enda du måste se upp med är att poängen är giltiga så att de kan återbetalas.
 
Jag har bara sökt genom att ringa Tallin. Jag sitter i telefonen med dem nu och de har hittar 2 platser i first dit, men ekonomi hem. Jag gör nog så att jag bokar det och hoppas att det kommer någon om någon vecka. Annars bokar jag av den och köper en resa.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bara sökt genom att ringa Tallin. Jag sitter i telefonen med dem nu och de har hittar 2 platser i first dit, men ekonomi hem. Jag gör nog så att jag bokar det och hoppas att det kommer någon om någon vecka. Annars bokar jag av den och köper en resa.
Jag föreslår att du läser de här trådarna och söker tillgänglighet innan du ringer till Tallinn.

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

För din information, enligt United, ska det finnas två platser i First class på TG921 Frankfurt-Bangkok och TG471 Bangkok-Sydney.

2016-04-11
TG 921 o2
FRA 14:45 - BKK 06:25+1
Airbus A380-800

2016-04-12
TG 471 o2
BKK 08:00 - SYD 20:00
Boeing 747-400

Screenshot20160315_01 UA.png


men enligt ANA, finns det bara 2 platser i Business class på TG932 till Bangkok och ingen plats i Business/First class på Bangkok-Sydney

2016-04-11
TG923 I2
Frankfurt 20:40 Bangkok(BKK) 12:30+1 773

Screenshot20160315_02 NH.png


Det är värre för hemresan. Det finns ingen Business/Frist class på Sydney-Asien.
 
Last edited:
Tack så mycket för hjälpen. Det ska jag göra. Hon hittade 2 platser med Thai First dit, men som sagt inget hem. Jag bokade resan så och hoppas på att det kommer någon möjlighet innan resan. Jag ska lösa länkarna och se hur jag kan se tillgängligheten själv innan jag ringer. Tack igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen