Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Bara en sak till. När du skriver att det inte finns Sydney-Asien fanns det då Asien-Europa?
Ja, enligt United, fanns det 2 platser i First class Bangkok-München.

Tack så mycket för hjälpen. Det ska jag göra. Hon hittade 2 platser med Thai First dit, men som sagt inget hem. Jag bokade resan så och hoppas på att det kommer någon möjlighet innan resan. Jag ska lösa länkarna och se hur jag kan se tillgängligheten själv innan jag ringer. Tack igen.
Jag vet inte om SAS (Tallinn) accepterar följande routing för att det är inte samma tredje zon man byter på utresan och på hemresan men i alla fall det finns platser i Business class via Delhi.
Ni behöver dock att övernatta i Delhi.


2016-04-20
AI301 i2
SYD 09:45 - DEL 17:50 788

2016-04-21
AI115 i2
DEL 07:15 - LHR 12:05 788

2016-04-21
LH2475 i2
LHR 13:50 - MUC 16:35 321

2016-04-21
LH2432 i2
MUC 19:15 - GOT 21:05 319


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Ifall du vill flyga ut från Sydney en dag tidigare (2016-04-19) blir det mindre byte. Däremot behöver ni fortfarande övernatta i Delhi.

2016-04-19
AI301 i2
SYD 09:45 - DEL 17:50 788

2016-04-20
AI121 i2
DEL 13:35 - FRA 18:40 788

2016-04-20
LH820 i2
FRA 21:30 - GOT 23:05 319

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Bamsefar

Medlem
Hallå,

Jag är, tillsammans med min fru, i LA i mitten-slutet november senare iår, tänkte boka mig en 2-4-1 award till Maui (såklart, jag är ju tokig i Hawaii). Så jag sökte på Uniteds hemsida, och hittade datum som fungerar för mig:
United.JPG


Tänkte ta den 15e och 26e eller något liknande - men när jag ringer "Tallin" så påstår dom att dom inte ser varesig economy eller first/business - dvs de har "noll" i alla kolumner.

Vad gör jag för fel?

(Ja jag vill ha business i första hand, sedan first).
 

JohanA

Medlem
Du gör inget fel per se men du söker flyg med United på United.com. Givetvis har United bättre tillgång till sina egna medlemmar. Testa att söka på tex ANA istället.

Vanligtvis är det bara saver awards som är tillgängliga för andra program.
 

RickardG

Medlem
Hallå,

Jag är, tillsammans med min fru, i LA i mitten-slutet november senare iår, tänkte boka mig en 2-4-1 award till Maui (såklart, jag är ju tokig i Hawaii). Så jag sökte på Uniteds hemsida, och hittade datum som fungerar för mig:
United.JPG


Tänkte ta den 15e och 26e eller något liknande - men när jag ringer "Tallin" så påstår dom att dom inte ser varesig economy eller first/business - dvs de har "noll" i alla kolumner.

Vad gör jag för fel?

(Ja jag vill ha business i första hand, sedan first).
Som du säkert redan vet är det bara Saver som går att boka med EB-poäng. Däremot borde Tallinn se economy. Tyvärr har United slagit ihop economy standard med economy saver vid sökning, vilket kan få den udda effekten att när du söker på två resande ser det ok ut på United.com även om det bara finns en saver kvar. Ringer du då till Tallinn och säger att ni är två, så får de inte upp samma alternativ.
 

olo

Medlem
Hej. Jag ser över mina alternativ att åka med sambon från Gbg till Sydney. Jag skulle behöva åka ganska nära datumen 11 April och hem 20 April.

Frågan är:

Hur stor chans är det att få några biljetter i Business eller First (Det gäller alltså 2 biljetter och en 2-4-1). Jag har kollat ett par gånger nu men de hänvisar till att vänta till Lufthansa och Singapore släpper sina awardbiljetter ca 2 veckor innan avgång. Är det 50/50 eller är det 1 på 100?

Vad tror ni?

Tack
Bara en sak till. När du skriver att det inte finns Sydney-Asien fanns det då Asien-Europa?
Jag får fram 2 bljetter i Business till BKK fast från Melbourne den 20 april, annars tror jag att @Dr. Miles idé med Air Inda är det bästa som du får fram nu.
 

Bamsefar

Medlem
Tackar - då är det tydligen bara att ge upp möjligheten till att hitta first/business biljetter i den perioden som jag tittar på... Suck vad värdelöst 2-4-1 är i samband med EuroBonus...
 

MajaKlara

Medlem
Har bokat utresa ARN-LAX-SEA i sommar, business, bokningsklass I, SK och UA. Kan inte boka sittplats på United på deras hemsida. Vet någon vad denna bokningsklass innebär vid bonusresa, är det seating i first eller Economy på UA flighten LAX-SEA?
 

Canadien

Medlem
Om du är EBD/EBG bör kundtjänst kunna seata dig. Har själv haft problem med att välja plats på UA men SAS har kunnat göra det.
 

mha321

Medlem
Har bokat utresa ARN-LAX-SEA i sommar, business, bokningsklass I, SK och UA. Kan inte boka sittplats på United på deras hemsida. Vet någon vad denna bokningsklass innebär vid bonusresa, är det seating i first eller Economy på UA flighten LAX-SEA?
I-klass är Bussiness/DomesticFirst.

Men det kan vara lite hit/miss på om man kan välja säte online - men som @Canadien säger så brukar kundtjänst kunna fixa det (borde funka med antingen SAS eller UAs kundtjänst, bara att välja)
 

agehall

Medlem
Tackar - då är det tydligen bara att ge upp möjligheten till att hitta first/business biljetter i den perioden som jag tittar på... Suck vad värdelöst 2-4-1 är i samband med EuroBonus...

Jag tror du missförstår lite hur awards fungerar. EB är inte speciellt mycket sämre än något annat program där och 2-4-1-vouchern är ganska fantastisk i min mening.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen